Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 16. juni 2015

Tiden går så stille og roligt...

Maven vokser.

Og der er masser af spræl i den lille.

Nogen dage mere end andre.

Men én ting er sikkert - når Kenneth står op kl 5 - så mener bettefisen også, det er tid til at stå op.

Det mener jeg nu ikke.

Men ikke desto mindre - så bliver der sparket og verdenssituationen samt det kommende valg bliver vendt og drejet.

Tror jeg.

Eller måske er det opdagelsen af egne tæer, der fascinerer bettefisen?

Hvem ved?

Men nu hvor jeg ikke får lov til at sove videre - så kan jeg lige så godt bruge tiden fornuftigt.

Med at søge arbejde.

Ikke at det har givet gevinst - endnu.

Suk.

Havde ellers håbet, at jeg ville være ude og arbejde før termin.

Dobbelt suk.

Men jeg vil forblive optimistisk - og vil fokusere på det positive.

Savlesmække - har fået hæklet 7 stk - og skal have hæklet en del flere!!
For mens jeg søger og venter - så bruges ventetiden med at hækle, kigge på hønsene og luge lidt ukrudt i blomsterbedene.

Det med at luge ukrudt er lige pludselig blevet et projekt, der kan tage flere dage. For jeg bliver hurtig øm i hofterne og lænden.

En ny form for ømhed jeg ikke har følt før.

Og tro mig - jeg kender til alt om ømme muskler i ryg, lår og skuldre.

Dette er nyt.

Og igen må jeg kigge ned på den voksende mave og erkende, at de ømme hofter og det ømme lænd nok skyldes denne nye kropsform.  

Klogere bliver man.

Og mere forsigtig.

Dejligt er det dog at se haven blomstre og køkkenhaven vokse.

Tomaterne er kommet i drivhuset - og agurkerne.

Når jeg nu alligevel går hjemme - så er det ikke den værste årstid at gøre det i.

Naturen er så smuk og frodig netop nu. 

Og forventningen til årets høst er stor.


God tirsdag til jer alle
/Frøken Lavendel

P.S. Nu må sommervarmen gerne vende tilbage - har lige tændt op i brændeovnen!!










 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar