Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 16. januar 2015

Vær forberedt

Mens jeg atter er blevet hjemmegående, skal tiden bruges fornuftigt.

Der skal atter sendes en del ansøgninger.

Forhåbentlig er der gevinst.

Ventetiden skal dog ikke bruges på at kigge ud af vinduet.

Eller se maling tørre.

Selvom det kunne være meget afslappende.

Nej.

Der ryddes op. Både inde og ude.

Vaskes tøj som aldrig før.

Og så strikker jeg igen. 


Jeg er gået i gang med en Baskerhue.

Og jeg er kommet langt - så langt, at jeg skal til at strikke ind.

Men jeg forstår ikke rigtig denne del af opskriften.

Så jeg må søge hjælp hos strikkekyndige familiemedlemmer.

Hvis alt går vel og huen passer - kunne jeg godt finde på at strikke en mere - bare i en mørk grøn.

Min yndlingsfarve.

Og jeg har også set mig lun på en anden hue.

Man kan ikke få nok med huer.

Især ikke, hvis der kommer snestorm og sne helt op til ballerne.

Måske man skulle strikke sig et par varme underbukser? Og uldsokker til hønsene?


Gør strikkepindene klar!!
Frøken Lavendel


PS. Alle hønsene har det godt. Både de gamle og nye. Måske på mandag for de lov til at komme helt tæt på hinanden. Jeg tror, især Hr. Hanesen glæder sig.



2 kommentarer: