Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 3. marts 2014

Fastelavn

Fastelavn er ikke noget, vi har gået særligt meget op i herude ved Huset Ved Skoven.

Faktisk har jeg altid frygtet den lidt.

Jeg ved ikke.

Udklædte børn der synger foran mig.

De skræmmer mig lidt.

Underligt.

Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal gøre af mig selv.

Kan tydeligt huske engang jeg var hjemme hos mine forældre, og det ringede på døren.

Som den gode datter åbnede jeg døren - og der stod de....syngende børn!

Jeg må have set meget mærkelig ud - men de sang deres sang færdig, hvorefter jeg løb ind i stuen efter min mor og bad hende gå hen til hoveddøren. Så sang de stakkels børn sangen en gang til, og de fik deres slik.

Måske skyldes min "fastelavnsfobi" at jeg som barn, syntes der var ENORMT pinligt at ringe på fremmede menneskers døre og synge for at få slik.

Sælge lodsedler eller andet var jeg heller ikke god til som barn (generelt er jeg en enorm dårlig sælger) - men jeg havde fundet ud af, at folk meget hellere ville købe lodsedlerne af min nuttede, lyshåret lillesøster end af mig (den blege pige med det vilde røde hår) - så hun fik mine lodsedler, og mens hun gik rundt og ringede på dørene, stod jeg pænt i baggrunden/bag hækken og holdt øje med, at der ikke skete hende noget (jow jow - skumle mænd og mærkelige damer - de skulle ikke prøve på noget!!).

Nå - men i år undgik jeg mødet med de syngende børn. For Kenneth og jeg var på besøg hos Den Kære Svigermor.

Og som altid var det en rigtig hyggelig weekend.

Med hjemmebagte fastelavnsboller - både med creme eller hindbærmarmelade (fordi jeg foretrækker fastelavnsboller med hindbærmarmelade).



En dejlig tur ud i det smukke forårslandskab blev det også til - med en lille afstikker til et loppemarked, hvor vi gjorde nogle fine køb.


Nu er fastelavn overstået og jeg kan ånde letter op.

Nyde den sidste uge hjemme - inden jeg jeg skal starte på arbejde igen på mandag.



Må I få en dejlig mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar