Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 5. januar 2014

Snydt med snydt på

Her går man rundt og tror, at alt er som det skal være.

Man har dog ofte kigget ind i hønsegården og spurgt: "hvor er æggene?".

Og undrende blikke er blevet sendt retur.

Lige pludselig kunne man se, at de fine høns var blevet meget store.

Og begyndte at opføre sig noget maskulint.

Gøre haneben.

Øve sig i at gale.

Man undersøgte det nærmere - og fandt ud af, at det ikke er unormalt at høns galer. Især i mangel på en hane.

Så skaffede man sig en hane.

Og syntes ligheden mellem ham og dem var stor.

En begyndende uro i maven meldte sig.

Spørgende og undersøgende blikke ind i hønsegården.

Og i går - lige efter spisetid - kom dommen.

Det er ikke høns vi har.

Men unghaner - meget sent udviklede unghaner. Nogle utrolig flotte unghaner. Pragteksemplarer!

Dog ikke høns.

Og det var høns jeg ville have.

Snydt  blev man.

Med snydt på.

Så nu er der taget kontakt til forhandleren og aftaler om tilbagelevering er påbegyndt.

Og der er taget kontakt til en ny forhandler af Orpington høns - som jeg håber at høre fra snart. 

For slagtes skal de smukke unghaner ikke. Det er de simpelthen for flotte til.

Men nu kan jeg godt forstå, hvorfor mit spørgsmål om de manglende æg, blev gengældt med spørgende blikke. 

Men jeg kan ikke bruge tre haner. Næ - tre høns - det er hvad der skal til.


Suk.
 


3 kommentarer:

  1. FNIS... Nej det er jo ikke spor sjovt, men jeg kan måske lige forestille mig hvordan I har ventet og ventet.. bare på at se at jeres høner udviklede sig vel maskulint. Håber der er høner på vej til jer - og at bytteriet går godt.
    mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg ved næsten ikke om jeg skal grine eller græde. Jeg føler i hvert fald mig en smule snydt. Jeg har fundet tre rigtige høns - den ene får jeg i bytte for en af mine haner og de to andre køber jeg. Nu venter jeg bare på at forhandleren af hanerne finder en anden køber til dem. På den lyse side kan jeg nu se forskel på Orpington haner og høner og så har jeg jo været glad for dem - så det er også lidt vemodigt at skulle af med dem igen.

      Slet