Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 14. januar 2014

Pist væk

I går sneede det.

Ret meget.

Så meget - at det var nødvendigt at skovle sne væk i indkørslen.

Ikke noget jeg gør frivilligt eller ofte.

30 meter

Jeg siger det igen - 30 meter indkørsel.

Nej det er bestemt ikke noget jeg gør ofte eller frivilligt.

Men god motion er det.

Og det trængte jeg egentligt også til. 


Der var hvidt over det hele.

Med hvidt på.

Smukt.

Vinterligt.

Men idag.

Helt væk.

Pist væk.

Den hvide sne er blevet erstattet af tyk tåge.

Lidt sne havde nu ikke gjort noget.

Men der er nogen som nyder, at sneen er væk.



Hønsene brød sig vist ikke om det hvide drys.

Det grønne græs forsvandt jo.

Nu kan græsset ses igen - og spises.

Og drivhuset - det kan også bruges.

Den løse jord i bedet er skønt at støvbade i.

Det er fint med mig.

Hvis de samtidig får spist nogle insekter/snegle og andet utøj.


God tirsdag



2 kommentarer:

  1. Åh, så kære hønsefotos - og selvom 30 meter er meget af skovle, ja så misunder jeg dig altså sådan en lang indkørsel og at du har taget skridtet til landbo...her drømmer jeg bare og lever mine havedrømme om dyr, luft og plads ud under betragteligt mindre forhold.

    Skøn dag fra Katinka Raabymagle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - der er dejligt herude på landet - freden, pladsen og de søde naboer. Men - nogle dage ønsker man bare, at man havde råd til den mekaniske snerydder, at man havde fire arme, en kæmpe lottegevinst i baglommen og at ukrudt ikke voksede så frygtelig hurtigt!! ;o)

      Slet