Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 12. januar 2014

Nye beboere i hønsegården




Der er kommet en ny flok til hønsegården.

Nogle RIGTIGE damer.

Med struttede halefjer og små kamme.

Her er de så: Molly, Dolly og Polly
Hr. Hanesen blev først meget overrasket. 

Han var jo vant til at møde tre store gule haner. 

De bor her ikke længere. 

De tre Amigos er flyttet - ud på en stor gård, hvor de kan løbe rundt og hygge sig med andre høns. 

Og det er ikke engang en sød historie, som skal dække over en anden skæbne. Sidst jeg så dem, stod de inde i en stald og hyggede sig i savsmuld. 

Men Hr. Hanesen kendte intet til flytteplanerne. 

Så han var lidt forvirret i morges. 

Men jeg tror han er glad. Og at damerne er glade. 

De ser i hvert fald ud til at hygge sig.  

Og meget snart - måske. Når jeg stikker hovedet ind i hønsehuset og spørger til æg - så vil jeg faktisk få et svar. 


Mange vintersolskinshilsner herfra




4 kommentarer:

  1. Jeg håber det lykkes denne gang :)

    SvarSlet
  2. Hvor har du købt de flotte høns?
    Håber du får held med dem:)
    lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt dem hos et rigtig venligt ægtepar ved Torsted/Gejlvej. De sætter en annonce i dba når de sælger flere høns.

      Slet