Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 1. november 2013

Farvel oktober - halløj november

Vupti.

Så sluttede oktober.

Det gik stærkt.

Måske lidt for stærkt.

Men november er bestemt ikke en dårlig måned.

Faktisk tror jeg, at den er lidt bedre end oktober.

Hvorfor?

Det ved jeg ikke.

Bare fordi.

Måske fordi december er lige om hjørnet.

En absolut yndling.

Glæder mig allerede.

Det gør ikke noget at tyvstarte lidt på december.

Alle gør det - især i butikkerne.

Så jeg tyvstarter også - lidt.

Ikke endnu.

Men snart.

Lyskæder, duften af gløgg og et hav af stearinlys.

For lyset er der jo ikke så meget af.

Det er mørkt, når jeg står op.

Og solen er på vej ned, når jeg kommer hjem.

Hønsene er endnu ikke vågnet, når jeg lukker lågen op til hønsehuset.

Og de har lige puttet sig, når jeg kommer hjem.

Så de får heller ikke så mange timer på græsplænen.

Hver dag kigger jeg ind til dem - og spørger: ,,hvordan går det i dag?"

De kigger lidt og gokker.


 Så kommer mit næste spørgsmål: ,,hvor er æggene? Har I lagt nogle æg?"

Igen bliver jeg mødt af spørgende blikke.


Jeg tror heller ikke, de ved det.

Hvor er æggene??


God weekend til alle - håber I får godt med æg. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar