Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 24. september 2013

Efterår

Efteråret er nået til Det Lille Hus ved Skoven.

Det kan mærkes i luften.

Ses på markerne.

Og ikke mindst i køkkenhaven.


Alt er klar til at blive høstet. Bønnerne, rødbederne, gulerødderne - og kartoflerne skulle for længst være gravet op.

Men man kan ikke nå alt.

Græskarene er ikke helt færdige med at vokse/modne endnu - så de får lov til at ligge lidt længere.

Det er blevet køligt om morgenen. Og mørkere.

Lysten til at blive under den varme dyne, når vækkeuret ringer, bliver større.

Lige for tiden kan jeg også blive liggende under dynen.

Fordi der pt. ikke er arbejde at stå op til. Endnu. Men snart igen. Så jeg nyder, at jeg kan sove lidt længere end normalt.

For selvom jeg i øjeblikket er blevet hjemmegående - så er der rigeligt med arbejde - herhjemme.


Der skal ryddes op i haven, der er bunker af jord, som skal graves væk, en køkkenhave der skal høstes og syltes samt gøres klar til vinteren, et drivhus der skal høstes og gøres parat til vinteren. Og slet ikke for at tale om alle de lys der skal tændes, te der skal drikkes og bøger der skal læses.

Jo - der er masser at se til herhjemme.





Og Søde Kenneth? Ja han er i gang med at gøre hele vores kælder dejlig tør og varm.




Der lappes og mures, målt ud, overvejet og isoleret. Det bliver skønt endelig at få en tør og varm kælder!

Men på trods af alt det hårde arbejde - ude som hjemme - er der plads til nye drømme og ideer. Både Kenneth og jeg går og sysler lidt med nogle ideer. Om mine bliver til noget må tiden vise - men Søde Kenneths ide - den tror jeg på - og velsmagende skal det nok også blive. Hvad det er - det må I vente med at se, til vi har fået indkøbt alle de nødvendige remedier.


Må høsten komme i hus!



 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar