Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

onsdag den 14. august 2013

Siden sidst...pip pip

Uha - den sommerferie gik hurtig.

Der er blevet bygget.

Grillet.

Hygget.

Drømt.

Nogle mål er nået.

Nye mål sat.

Projekter sat i gang.

Og sidst men ikke mindst - er vent tilbage på arbejde.

Det er faktisk en fantastisk fornemmelse - at vende tilbage til arbejde efter en ferie. Bare at kunne vende tilbage til noget. Og ikke bare vente. Jeg nyder det, og jeg kan slet ikke forstå, hvor heldig/privilegeret jeg er. 

Det har været en blid opstart på arbejde - men i morgen skal jeg stå på egne ben. Holde øje - vurdere - tolke - tage beslutninger - helt uden hjælp. Godt at jeg ved, hvad jeg skal kigge efter. Det skal nok blive sjovt. Bare vejret holder.

Og ved I hvad.

Det lykkedes!!

Efter mange uger. Måneder.

Efter mange kampe med undergrund og kæmpe sten. Efter mange skældsord og frustrationer. Blod og sved (både mit eget - men også Kenneths og Super Far) - så lykkedes det!

Hønsegården er færdig.

Og...

Jeg har fået høns!!! Eller rettere sagt - 3 store kyllinger (14 uger gamle) - Orpingtons!!

Sig goddag til de 3 nye beboere på matriklen

Kenneth og jeg hentede dem i mandags i Svendstrup nær Aalborg. Vi havde fået af vide, at vi blot skulle medbringe en flyttekasse til at transportere dem i - men da vi så, hvor store de var - burde vi nok have medbragt tre kasser. 

De tre unge damer var da heller ikke helt tilfredse med køreturen hjem til Huset ved Skoven.

Da vi kom hjem, satte jeg dem ind i huset og åbnede lågen ud til hønsegården. Det kunne jeg godt have sparet mig. Damerne ville ikke ud. Og jeg lokkede med hvedekorn og andre lækkerier. Lige meget hjalp det. Så lågen blev lukket igen tidligt om aftenen.

Dagen efter var de stadig ikke helt vilde med at gå ud - måske det skyldtes, at det blæste en del og regnede. Men da Kenneth og jeg kom hjem fra arbejde og lokkede med hvedekorn og mælkebøtteblade - ja så ville de gerne ud. Og i dag har de været ude til solnedgang - de har kradset og undersøgt hele hønsegården og de virker tilfredse.

Stadig lidt utrygge - men ude

Jeg glæder mig meget til at se, hvordan det går i morgen.


Gule fjer og brune æg herfra. 







2 kommentarer:

  1. Tillykke med jeres nye "familie-medlemmer" De ser fine ud. Jeg glæder mig til at høre mere om dem.
    Og skøn ferie.. det må man sige.
    Den lyder helt perfekt.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  2. Tak tak. Jeg glæder mig også til at fortælle mere og ikke mindst vise flere billeder af de unge damer

    SvarSlet