Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 26. juli 2013

Ferie - Uge 1 - næsten

Uha - så er den første ferieuge næsten ved at være slut.

Det er gået stærkt.

Meget stærkt.

Alt for stærkt!

Men jeg nyder det. Med grill på terrassen og kølig vin i glassene.


Og selvom det måske var planen at bruge HELE ugen på hus og have - tja - når nu man (læs: Kenneth og jeg) endelig har ferie og Den Kære Svigermor er på besøg - så lokker de lokale seværdigheder.

Hald Ruin ved Hald Hovedgaard
Og det var ikke kun de lokale seværdigheder, der lokkede.

Spøttrup Borg

Spøttrup Borg - Bispens Marked
Hvorfor jeg aldrig har set Spøttrup Borg, er mig en gåde. Jeg har kørt forbi borgen, læst om den - endda været til en slags "jobsamtale" der - men jeg har aldrig set selve borgen indefra. Dette fik jeg dog mulighed for i går. Hvert år holder Spøttrup Borg et stort marked - Bispens Marked. Sikke et rigtig hyggeligt marked. Der er folk, der underholder med sang og ilddans, soldater der kæmper mod hinanden, kanoner der larmer, børn der begejstret følger de modige riddere i ridderturneringen og morsomme gøglere samt muntre håndværkere, der har masser af spændende varer at sælge i de mange boder/telte, der er rundt omkring. Og med Spøttrup Borg som baggrund på en smuk sommerdag - det kan ikke være bedre.

Spøttrup Borg har også en rigtig fin urtehave og rosenhave.




Jeg kan anbefale alle at besøge Spøttrup Borg. Og til alle jer, der ikke når forbi til Bispens Marked i år - frygt ej - det ser ud til, at der vil være et julemarked på borgen til vinter - og det skal jeg helt sikkert opleve!! 

Sol og varme herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar