Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 30. april 2013

Et lille skridt på vejen

Små skridt.

I den rigtige retning.

Hønsegården - fase 1
 Nu er der blevet målt og sat stikkere, der hvor stolperne til hønsegården skal stå.

Jeg håber, at det vil gå helt problemfrit med pæleboret de kommende dage. Meeen - med den meget grusede (læs: "hold da op, hvor har vi store sten") undergrund på matriklen, frygter jeg det værste. Puha - når jeg tænker på, hvor stor besvær Kenneth havde, da han skulle lave punktfundamenter til drivhuset - det er liiige før jeg taber modet. Men høns vil jeg have!!!

I efteråret/vinter satte jeg en hel række hvidløg langs bedet ved trægaragen (aka - "ej hvor er den grim den garage") - og havde indtil for nylig ikke troet, at hvidløgene havde overlevet den kolde vinter/forår. Men lur mig om de ikke spirer!!

Hvidløg
 Dog er der flere af mine krydderurter, der ikke har overlevet den lange vinter.

Rosmarinen er væk og timianen er væk - også citrontimianen. Så bedet med krydderurter ser lidt trist ud. Kun salvien, citronmelissen og estragonen har overlevet.

Krydderurtebedet - trist ser det ud
Så snart går turen til det nærmeste plantecenter/skole. For krydderurter skal der til!!


God tirsdag til dig og din have.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar