Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 28. april 2013

Drilske April

Så kom foråret - for alvor.

Og der har været travlt i haven.

Der er blevet gravet (og der graves stadig)

Sået

Lagt kartofler

Forspirret

Luget - og luget igen

Købt ind - målt ud - og der skal købes ind igen

Gulerødder, løg, tomater, agurker, chilier, rødbeder, asier, persillerødder, spinat, rucola, radiser, hjulkrone, dild, hornvioler, påskeliljer, morgenfruer, georginer, fresier og sikkert meget mere er blevet plantet, sået eller lagt.

Bede bliver rettet til - men de forspirede sommerblomster må vente lidt endnu med at komme ud. Nattemperaturen svæver stadig omkring de 0 grader.   
 
Sådan så bedet ved trægaragen ud før

Sådan ser den ud nu - mangler stadig at plante
hostaer og skyggetålende storkenæb
Dagene er blevet lange, hvilket nydes til fulde.

Der går ikke mange minutter fra, at Kenneth og jeg er kommet hjem fra arbejde - til at vi begge er i gang med henholdsvis haven eller med at arbejde på huset. 

Georginer, fresier og nelliker samt appelsintagetes
Og nu har jeg endelig fået et hønsehus!! Med stor hjælp og kæmpe tak til Min Dejlige Far, som gad at hente hønsehuset i Ikast (og jeg tager hatten af for hans evne til at prutte prisen ned - han fik hønsehuset til under det halve af, hvad den stod til - RESPEKT herfra). Så nu skal selve hønsegården bygges, hønserederne er bestilt - men hønsene? Ja - dem leder jeg stadig efter. Jeg vil jo så gerne have Orpingtons - men jeg synes, de er lidt svære at finde her i det midtjyske eller nordjyske.

Det nye hønsehus







Må søndagen finde dig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar