Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 1. marts 2013

F O R Å R !!!!

Så blev det E N D E L I G forår!!!

Og sikke meget der er sket, siden sidst jeg skrev et indlæg - og jeg undskylder atter for den meget lave aktivitet.

For det første - så har jeg fået A R B E J D E igen!!! Jeg er ovenud glad - og denne gang er det renæssancen, der skal undersøges. Jeg glæder mig rigtig meget!!

For det andet - er du svimmel - S O L E N er kommet frem, temperaturen er steget til plus og det
D U F T E R af forår udenfor.

I dag er det den 1. marts - og det bliver en travl måned.

Kartofler skal forspires, kartoffelbedet skal klargøres, mine blomster/krydderurter/urter skal forspires, hønsehus skal købes og hønsegården bygges - og så skal jeg have fundet mig nogle høns.

Men før kartoffelbedet kan klargøres og hønsegården bygges - skal jorden nå at tø. For lige nu - i hvert fald hjemme hos mig - er den stenhård.

Og hønsehuset - skal først købes. Jeg har bestemt mig for at købe et hønsehus i stedet for at bygge det selv (det kommer til at tage for lang tid), men jeg synes udvalget er ret småt. Er der mon nogen af Jer derude, som kender en godt sted - helst i det midtjyske/nordjyske, hvor de sælger/laver fine hønsehuse til en fornuftig pris?

Nå, men indtil jorden igen er blevet blød og parat - så er jeg gået i gang med at forspire nelliker, kæmpe jernurt og hornvioler - samt chili.

Indtil videre ser det fint ud - selv om jeg synes hornviolerne ser lidt ranglede ud. Måske de kommer sig og bliver fine. Har I i øvrigt bemærket potterne af avis?

Jeg har i laaaang tid ønsket mig en potmaker og fandt på nettet en potmaker, der kunne lave potter i hele tre forskellige størrelser. Så i de sidste par kolde uger har jeg øvet og produceret en del avispotter.

Nelliker

Kæmpe jernurt

Hornvioler
Og apropos forspiring - så skal jeg i denne weekend forspire hjulkrone (blå og hvide), nigella, blomsterkarse og appelsintagetes. Purpursolhatten har stået udenfor i kulden i flere uger nu og skal på et eller andet tidspunkt i denne måned ind i varmen igen.

I mellem forspiring, klargøring af haven og drivhuset - skal der også være tid til lidt hyggelæsning.

Derfor har jeg lånt mange bøger - bl.a.


Jeg kan kun anbefale denne bog. Det er en rigtig hygge-læse-bog med sjove historier og fine opskrifter. Helt igennem en bog til alle bonderøve (og skabsbonderøve).

Og i går kom Kenneth hjem med denne bog:


Jeg har allerede læst lidt i den - og med den kommende udgravning vil Kenneth og jeg læse meget i denne bog. Helt klart en bog til folk med interesse for historie og arkæologi.

Og så har der også været tid til at pynte lidt op til påsken.








Må foråret og solen finde dig!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar