Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 17. januar 2013

Sne sne og atter sne

Der er kommet sne.

Rigtig meget sne.

Så meget sne, at jeg i tirsdags var nødt til at skovle 30 m + 20 m indkørsel - 2 gange!!

Men pænt er det.




Og det gør ikke så meget med al den sne - nu hvor jeg kan sidde indenfor under et varmt tæppe og med ild i brændeovnen - mens jeg søger arbejde.

Og når ansøgningerne er sendt - så er det meget hyggeligt at snuse lidt rundt på diverse hjemmesider og drømme sig til foråret og sommeren.

Faktisk er jeg allerede i gang med at forberede mig til foråret.

Jeg er nemlig i gang med at forspire stauder af purpursolhat og hornvioler.


Jeg ved at purpursolhatten har rigtig godt af kulde/frost - og om et par dage kommer potterne og bakken ud i drivhuset. Der kommer de til at stå i en del uger - for så at komme ind i varmen igen. Det skulle vist være den rigtige (og eneste) måde at få succes med purpursolhat.

Hornviolerne - de ligger i en bakke - med så- og priklemuld - i en grøn plastikpose - ude i køkkenet - ovenpå gulvvarmen. Jeg ved ikke om dette er den rigtige måde at forspire dem på, men jeg synes ikke at kunne finde ordentlige beskrivelser af, hvordan det skal gøres korrekt. Så hvis der er nogen, som ved hvordan det skal gøres - så læg endelig en kommentar.

Måske jeg burde forspire flere hornvioler - dem kan man jo aldrig få for mange af - vel?

Varm torsdag til alle!

1 kommentar:

  1. Smukke sne villeder.
    Held og lykke med forspiringen.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet