Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 7. januar 2013

Jeg har en plan

På sådan en grå, grå mandag er det dejligt at kunne sidde inde og kigge lidt på haveplanen.

Det kan jo selvfølgelig resultere i at gamle ideer bliver kasseret til fordel for nye.

Og jeg har fået en ny plan.

En ny plan for mine rosenbede.

Længe har jeg tænkt og vendt nogle ideer.

Og jeg synes aldrig det helt kom til at fungere.

Men nu er beslutningen taget.

Nu skal der bare bestilles frø.


Mine kommende roser skal ikke have selskab af almindelige blomster og stauder.

Næææ.

Nu kommer min nørdede side frem - og min store interesse.



Urter, krydderurter og spiselige blomster!


Hvorfor ikke udnytte, at der omkring mine roser vil være masser af plads til etårige krydderurter, spiselige blomster og urter der gør gavn - ikke blot i bedene, men også for kroppen?

Så nu er jeg i gang med at finde blomster/krydderurter/urter, der kan sås og plantes i mine bede. Og jeg er meget spændt på, hvordan resultatet bliver. Forhåbentlig anderledes, men samtidigt frodigt og farverigt.

Hvis nogen af Jer har erfaring med at bruge krydderurter/urter/spiselige blomster i blomsterbedene/rosenbedene  så giv endelig lyd! Og endnu bedre - hvis I har nogle frø i overskud - så hører jeg meget gerne fra Jer!!


Må farverne finde dig.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke hjælpe. Vi har slet ingen krydderurter, men det lyder da spændende.
    Held og lykke med din plan.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker krydderurter og har et stort krydderurtebed. Jeg har tit dild i mine blomsterbede, f.eks. sammen med lavendel og hvide solsikker. Purløg har også de smukkeste blomster, og det har persille også, hvis man lader den stå til næste år. Men jeg har også planer om, at have flere spiselige planter i blomsterbedene og flere blomster i køkkenhaven i år. Men endnu intet konkret. Det kommer ;-)

    SvarSlet