Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

onsdag den 2. januar 2013

2013

Jeg håber, at I alle har haft en dejlig jul og er kommet godt ind i det nye år.

Der har været travlt denne jul - med besøg fra skønne venner og mange køreture rundt i det jyske for at besøge elskede familiemedlemmer.

Og Kenneth og jeg er først for få timer siden landet på matriklen - efter en nytårsaften hjemme hos mine dejlige forældre.

I morgen er Kenneth tilbage på sin plads på museet - mens jeg atter er blevet arbejdsløs. Min kontrakt udløb den 20. december - så nu er jeg tilbage i den gamle arbejdsløsheds-mølle.

Nu skal der igen skrives ansøgninger, A-kassemøder og ugentlig du-skal-huske-at-trykke-på-knappen-hos-jobnet-ellers-tager-vi-dine-dagpenge-din-usle-skabning.

Ok - måske det ikke bliver så slemt denne gang. Jeg håber bare på, at jeg kommer i arbejde igen lige så hurtigt som sidste år- måske endda noget før.

Jeg håber 2013 vil bringe arbejde, færdiggørelsen af mange projekter - så der kan gøres plads til nye drømme. Og er det for meget forlangt at håbe på en dejlig varm og TØR sommer? Mon 2013 bliver året hvor det vil lykkes mig at få en sund semi-solbrun kulør? Jeg håber, at det i det nye år vil lykkes mig at grave de sidste to blomsterbede ude i haven, og få dem plantet til med roser og stauder, plantet hæk og bygget en støttemur i køkkenhaven mm.. Og at jeg får færdiggjort viktualierummet inden efteråret samt smidt 8 kilo luksus/hygge-fedt fra kroppen!

Jeg har en lang liste over ting, jeg gerne vil nå dette år - og jeg starter allerede i morgen.

Viktualierummet etape 1 samt mission smid-fedtet går igang.


Må det nye år bringe glæde og dejlige oplevelser.

2 kommentarer:

  1. Godt nytår!
    Jeg krydser fingre for at du finder et job, inden længe og selvom det måske ikke er drømmejobbet så måske bare et job der kan bane vejen videre frem for dig.
    Først og fremmest skal du fortælle dig selv at du ikke er en ussel skabning, men at der er plads til dig og brug for dig og at du nok skal finde det sted. For arbejdsgiverene har lige så meget brug for dig og dine kompetencer som du har for dem:-) Og ja lige nu kan de vælge og vrage, men lad være med at lade det afspejle din beskrivelse af dig selv, når du skriver ansøgninger. Du har masser at byde på det ser vi jo her på bloggen:o)

    Har jeg nogensinde prøvet at være arbejdsløs? Ja, det har jeg 2 gange og jeg har prøvet at få en skideballe af min fagforening fordi jeg som ganske ung selv sagde et job op som var ved at bryde mig ned.

    SvarSlet
  2. Mange tak for din kommentar. Jeg krydser også fingrene for, at der snart er arbejde igen - det går jo sådan lidt frem og tilbage i min branche - der kan dukke noget op lige pludseligt. Lige nu prøver jeg at nyde, at jeg har tid til at få arbejdet på nogle af projekterne herhjemme, men jeg kan godt mærke, at jeg er smule bekymret for, hvornår der vil være arbejde igen. Samtidig har min erfaring med a-kassen ikke altid været positiv, så jeg gruer også for et kommende rådighedsmøde. Jeg har kun været arbejdsløs i 14 dage og er allerede indkaldt? Suk.

    Jeg er ikke ussel - men måden hele a-kasse-systemet mm. fungerer på i dag og måden hvorpå man taler om de arbejdsløse, hjælper ikke særlig meget på nogens selvtillid.

    Endnu engang tak for de søde ord - de varmer og gør godt på en blæsende og grå januardag.

    Mange kram herfra
    Frøken Lavendel

    SvarSlet