Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 14. september 2012

Tju-hej og tra-la-la-la

Der sker ting og sager.

Både herude ved Huset ved Skoven.

Og på arbejde.

Rigtig meget.

Til stor glæde.

Ved Huset ved Skoven er Kenneth og jeg godt i gang med at bygge videre på entreen/karnappen - men vi er blevet lidt forsinket pga. det dårlige vejr.

Og.....det helt nye...og en stor luksus for Kenneth og jeg.....vi har fået håndværkere! Altså ikke, at vi har købt håndværkere, som de gamle romere købte slaver. Slet ikke. Det er både uetisk.....og alt for dyrt;o)

Men vores kældertilbygning trænger til en kærlig hånd. Mere end vi kan overskue at lave selv.




Det føles som en utrolig stor luksus at have håndværkere til at arbejde på huset.

Normalt gør vi jo det meste selv - så lige nu nyder vi det, og følger meget nysgerrigt med i håndværkernes arbejde.


På arbejde går det også godt. Kenneth graver stadig inde i Ålborg og jeg graver også stadig for Ålborg Museum.

Og på begge udgravninger finder vi spændende ting.

Kan I f.eks. gætte hvad dette er?

Hvad - er - det?

Hvad er det - med tommestok
I kan ikke vinde noget - foruden æren og et klap på skulderen.

Og jeg kan endnu ikke afsløre, hvor dette fund er gjort - vil gerne undgå at folk går på opdagelse i udgravningen - ja det sker - også i Danmark - desværre.


Måske jeg skulle indføre "Hvad er det" en gang om ugen?


 Lad fredagshyggen sprede sig

4 kommentarer:

  1. Der er sandelig gang i udgravningerne hos jer... ;o) Også dejligt engang imellem at kunne læne sig tilbage og lade andre klare det grove.

    Til den anden udgravning er jeg ikke mere opfindsom end at det kunne være en bid af en mønt.

    Det er bestemt interessant med ugens udgravning, jeg har absolut ingen idé om hvad vi går og finder rundt i det gangske danske land... (beklager min danefæ-know-how!!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jeg sige - godt gættet. Det er et stykke af en mønt. En arabisk mønt endda. Tillykke. Du får et klap på skulderen herfra:0)

      Slet
  2. Tænkte også først på noget af en mønt som Fru Friis, men det kunne måske også være noget fra et smykke (spænde til et bælte).
    Hvilken tidsalder er det du graver i lige nu ?

    Skønt for jer, at i har håndværkere til hjælp på hjemmefronten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også godt gættet. High five herfra. Lige nu graver jeg lidt i det hele - men mest jernalder og bronzealder.

      Slet