Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

lørdag den 18. august 2012

Start og slut og noget med fødselsdage...

Fredag var en dag med både en slutning og en begyndelse - samt en fejring. 

I går var min sidste dag på udgravningen inde i Ålborg centrum - på Niels Ebbensens Gade.

Jeg ved ikke hvor meget, I har hørt om den.

Vi har været i lokalavisen, lokalnyhederne og på DR update - samt i nyhederne på DR (man kan liiige ane mig på en af udsendelserne/artiklerne - jeg gjorde ellers hvad jeg kunne for ikke at komme med - jeg hader at se mig selv i tv....synes jeg ser helt forkert ud)


Det er helt okay hvis I ikke har hørt om udgravningen - der sker jo så mange fantastiske ting for tiden indenfor arkæologien - f.eks. i Skanderborg.

Det er så spændende!!

Men - i går var det sidste dag på udgravningen inde i byen - for mig. De fortsætter med at grave derinde - bare ikke i Niels Ebbesens Gade - men rundt omkring kirken.

Dog slutter udgravningsarbejdet ikke for mig.

Næææ - for jeg skal starte/tilbage på en anden udgravning - også i Ålborg/Aalborg området - faktisk lige i udkanten af byen.

Og der skal jeg være et stykke tid. Forhåbentlig i et godt stykke tid.

Det bliver godt - og jeg kender allerede de mennesker, jeg skal arbejde sammen med - kedeligt bliver det ikke.


I går var også en dag, der skulle fejres.

Med flag på bordet og konfetti i luften - for jeg havde fødselsdag.

Jeps - så blev jeg et år ældre.

31 år.

Jeg synes stadig ikke tallet passer med min "indre" alder. Men vil det mon nogensinde ske?? Jeg er sikker på, at jeg som 70-årig stadig vil føle mig som en vaks 50-årig.

Det håber jeg. For jeg vil hellere føle mig ung end gammel (selvom det også sker engang imellem - især når jeg står op om morgenen....)

Fejret blev jeg. Kenneth stod parat med en stor gave om morgenen. En gave som jeg har ønsket mig i et stykke tid. Og jeg elsker den!!!


Min nye fine lampe!!

Om aftenen skulle vi ud og spise på Brygger Bauers Grotter

Og her fik jeg dagens anden store overraskelse - i al hemmelighed havde Kenneth aftalt med mine forældre, at de skulle med.

Så mine Dejlige forældre havde gemt sig i nærheden af restauranten.

Sikke en skøn skøn overraskelse!!! 

Vi havde en rigtig hyggelig aften - fuld af latter og god mad - og den sluttede hjemme i Huset i Skoven med kaffe og kage.

Alt i alt en rigtig dejlig dag omgivet af dejlige og elskede mennesker.



Elsk og bliv elsket

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar