Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 28. maj 2012

Øjebliksbilleder fra hverdage og weekender....

Tiden flyver afsted.

Især når vejret er godt.

Og selskabet.

Og arbejdet.

Nogle gange kan man helt glemme tiden - og blive overrasket over hvor hurtigt den løber.

Jeg har lovet billeder til bloggen.

Udskudt det.

Et par gange.

Men nu - nu kommer de.

Billederne jeg har lovet i lang tid.

Af både hus og have.....og lidt mere.

For der er sket lidt herude - ved huset nær skoven.

Både store og små ting.

Lad os starte med de små.


Normalt er snegle ikke vores bedste venner....men denne lille fætter var nu meget sød......og er blevet placeret et godt stykke væk fra vores køkkenhave...og mine blomsterbede.

Og så har vi været et smut forbi den Kære Svigermor og gå lange ture i den smukke Stakrode Skov.



Og udestuen/spisestuen har også fået en overhaling.

Først skulle spisestuen tømmes for reoler, senge og bøger. Så nej - billedet nedenfor viser ikke, hvordan vores tv-stue normalt ser ud (selv jeg om indrømmer, at det godt kunne se ud som om, at jeg lider af samlemani - ligesom de stakkels mennesker man ser på reality-tv på TV3....ikke at jeg ser den slags skraldespandstv....aldrig....eller....det sker....ofte)


Vores lille bogsamling - stående i uordnede bunker
Gulvet i udestuen/spisestuen blev vasket og fik olie - to gange!! Men flot blev resultatet. Det var helt klart de ømme knæ værd.




Imellem hus- og have-arbejde har Kenneth og jeg også været et smut forbi Virksund. Min familie havde lejet en fin lille hytte - hvor vi tilbragte en hel weekend sammen - med masser af hygge, dejlig mad og fisketure.

Der er så smukt omkring Virksund - men det bedste af det hele var hornfiskene. Og vi (og med vi mener jeg Kenneth) fangede hele seks af dem. Og sikke de smager!! Mums.


Og nu - til den helt store nyhed.....det største der er sket herude ved skovbrynet i lang tid.....drivhuset er nu færdigt!!! (nok ikke den største begivnhed for mange andre - men for os er det stort....)



Vi er så glade og stolte - og i skrivende stund er Kenneth i gang med at sætte kapilærkasser mm ind i drivhuset - meget snart flytter tomaterne, chilierne, agurkerne og auberginerne ind.

Ellers går livet sin stille gang herude. Det hele springer ud og vokser med lynets hast takket være dette fantastiske vejr vi har haft.

Så her får I lige nogle stemningsbilleder herfra.






God mandag til alle.

1 kommentar: