Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 18. marts 2012

Regnvejrssøndag

Det regner udenfor - rigtig meget.

Haven trænger til det.

Meeen - jeg havde nu håbet på, at jeg kunne komme udenfor og ordne lidt havearbejde.

Sådan blev det ikke - i stedet blev det til lidt armchair gardening.....så lidt havearbejde er der blevet lavet...sådan da.

Violfrøstjernen spirer vældigt

Ude i garagen står der to såbakker - den ene med violfrøstjerne - den anden med spydverbena.

Violfrøstjernen spirer vældigt - men spydverbenaen er endnu ikke dukket op. Den er kommet indenfor igen - og så skulle den begynde med at spire....det siger de kloge i hvert fald.....og jeg tror dem.


I køleskabet ligger posen med kongelys. Snart skal den også sås. Og jeg glæder mig.

Idag skulle Kenneth og jeg have støbt soklen til drivhuset - men som allerede sagt, så har den massive regn forhindret os i det. Jeg håber, at det kan gøres i morgen. For det ville være så dejligt, hvis drivhuset kunne komme op at stå i løbet af den kommende uge.

Her skal det nye drivhus stå - og der er allerede gravet 4 huller ud af 6,
som skal udgøre fundamentet.
Bemærk de grimme eternitplader - de stod i det gamle højbed.
Grimt (og heller ikke særligt sundt...vil jeg mene)


Og det kommende lyserøde blomsterbed, er også på vej. Den fine rose, jeg fik i afskedsgave, fra min sidste arbejdsplads, ser ud til at have det godt. Og for nogle få uger siden, flyttede jeg nogle vintergækker til bedet. Og de har det også godt.

Se venligst bort fra KÆMPE muldvarpeskudet -
muldvarpen er ikke længere til,
og snart fjernes alle synlige spor efter det.

Nu venter jeg blot på, at jeg kan plante spydverbenaen og violfrøstjernen, purpursolhat, kongelys, storkenæb, akaleje og lyserøde geoginer ud i bedet. For mange planter??? Eeeej - man kan da ikke få for mange blomster i sit bed....eller....??


Må søndagsroen finde dig

1 kommentar:

  1. Der er også rart at man kan stå i tørvejr og klare lidt "havearbejde" ser selv frem til det bliver lidt bedre vejr så jeg kan komme igang udenfor.Har selv et drivhus som jeg er meget glad for....så held og lykke med dit drivhus.

    SvarSlet