Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 7. februar 2012

Øv altså...

For nogle uger siden fandt jeg nogle gamle poser med blomsterfrø.

Og hvor blev jeg glad.

Det var frø, som jeg havde købt, da vi havde overtaget huset - for der skulle blomster ud i haven.

Men sådan blev det ikke.

Tiden gik med oprydning, skabe overblik, kontakte advokater, snakke med forsikringsselskab mm.

Drømmen om en sommerblomstrende have blev sat på pause.

Istedet blev al fokus rettet mod huset og problemerne.


Problemerne er blevet færre, men de er endnu ikke overstået.....men snart håber vi.


Så da jeg fandt blomsterfrøene igen - blev jeg glad.

Kom til at tænke på hvad det var, jeg ville med alle disse skønne blomster.

Og i år skulle det lykkes: morgenfruer, blomsterkarse, solsikkeblomster, ærteblomster, purpursolhat m.m. Alt skulle i jorden. Hvilken frodighed og glæde!!

Men ak - de er blevet for gamle. Jeg lavede en spireprøve på dem for snart en uge siden.

Spiret har de ikke - men mugne - det gjorde de.

Øv altså - så må jeg ud (igen) og skaffe nye frø, som jeg kan plante/så dette forår.


Øv!!

2 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgerligt at opdage at frøene ikke er spiredygtige mere.
    Jeg er ved at udarbejde en frøliste, som jeg snart lægger på min blog. Hold øje med den, måske er der noget der du kan bruge :)

    SvarSlet
  2. Det lyder fantastisk!! Og jeg er ikke kræsen - i år skal haven blomstre!!

    SvarSlet