Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 20. februar 2012

Der er kommet post...

Og en dejlig en af slagsen.

Utrolig flot og med sommerfornemmelser.


De fine blomsterfrø er fra Lene - Bag Havelågen.



Hun havde læst mit indlæg om min prøvespiring - som viste at alle mine gamle blomsterfrø ikke længere var brugbare.

Som en blomsterengel gjorde hun mig opmærksom på, at hun havde nogle blomsterfrø, jeg gerne måtte få. Jeg kunne se dem på hendes blog.

Sådan et tilbud kan man ikke sige nej til.

Så jeg var inde på hendes meget hyggelige blog og blev simpelthen så glad for at se, hvor mange smukke og spændende blomsterfrø hun havde.

Og i dag lå der et fint brev i min postkasse - fyldt med disse utrolig fine blomsterposer.

Nu sidder jeg med min haveplan og planlægger, hvor de forskellige blomster skal stå, og hvilke der skal forespires. Det er nemlig ikke dem alle jeg kender. Hvilket gør det ekstra hyggeligt.

Så et stort kram og tak herfra til Lene og hendes store blomsteroverskud.

Jeg håber, jeg engang kan gøre gengæld. Jeg er i hvert fald hoppet med på vognen med de gratis blomsterfrø. Nu skal jeg blot få plantet nogle blomster, så jeg kan samle en stor bunke frø, der kan gives væk til andre blomstertrængende.


Må foråret og den bløde jord snart finde dig.


7 kommentarer:

  1. Dejligt, når man blogger :-))
    Jeg er også den heldige indehaver af flere af Lenes flotte frøposer. Jeg byttede mig til dem til blogkaffe hos Brit fra Irishaven ;-)

    SvarSlet
  2. Hun er altså rar, hende Lene bag havelågen... :o)

    SvarSlet
  3. Altså "Berit" fra Irishaven ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg synes det er en fantastisk ide at bytte/forære sine blomsterfrø med andre. Nu håber jeg, at jeg kan gengælde med nye skønne og spændende blomsterfrø. Og lige et spørgsmål: kan man så staudesalvie/forespire dem. Jeg har nemlig store planer om at plante et lille hegn med staudesalvie. Og jeg håber det er billigere at "lave" dem selv.

    SvarSlet
  5. Og et spørgsmål mere angående Kongelys. Hvordan/hvornår skal de sås? Jeg finder forskellige forklaringer på nettet og kan ikke blive klog på det. Hvad er Jeres erfaringer??

    SvarSlet
  6. Søde og flotte frøposer - mon det er fra nettet ???
    Sød tanke med frøene, det varmer altid, specielt her i foråret :)

    Held & lykke med det hele.

    Mvh Sandra.

    SvarSlet