Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

lørdag den 28. januar 2012

Forårsfornemmelser

Der bliver planlagt og læst en masse bøger her i huset.

Om blomster og grønsager.

Og der bliver købt ind til køkkenhaven og drivhuset.

Drivhuset - som ankom til matriklen i tirsdags....havde fået skader.....så nu venter vi på at få erstattet det ødelagte....typisk. ENDELIG køber man et længe ønsket drivhus - og så skal dele af det byttes, fordi det er blevet uopretteligt mast.

En rose er blevet plantet i en af mine nygravede rosenbede - Dronningen af Danmark - en meget smuk afskedsgave fra min praktikplads. Rosen blev plantet før frosten kom, vejret havde jo været så mild. Men nu fryser det udenfor - øv altså. Håber rosen overlever.

Men der bliver stadig planlagt og læst en masse bøger om grønsager og blomster.

Kenneth er godt igang med at planlægge hvad der skal dyrkes i køkkenhaven og hvor.



Og  jeg er ved at lave en billedecollage over mine kommende rosenbede - hvilke blomster skal stå i de enkelte bede sammen med mine (forhåbentlige) kommende roser??

Det er lidt af et puslespil.

Jeg følger meget med i vejrudsigten - der må meget snart gerne komme plusgrader igen. Så jeg kan komme i jorden. Få gravet det sidste jord væk, så drivhuset kan samles. Nye bede etableres. Og køkkenhaven udvides.

Nå ja - så er der jo også huset, ansøgningerne og håbet om at komme til samtale til drømmejobbet.

Planlægning, planlægning og mere planlægning - det er det der skal til, hvis vi skal nå det hele. Og masser af dejlig te og lune tæpper. 


Må foårsfornemmelser varme dig. 

2 kommentarer:

  1. Der bliver vist også rigelig tid til planlægning nu når kong vinter har indtaget haven ;-)
    Jeg skal også i gang med planlægningen i dag.

    SvarSlet
  2. Jamen hvad skal man ellers bruge tiden til når det lige pludselig skal fryse både dag og nat? Godt at man kan hygge sig indendørs. Glæder mig til at høre mere om dine blomsterplaner

    SvarSlet