Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 13. november 2011

Øjenbæer og hyggelige hjørner

Der har den sidste stykke tid været flere bloggere, bl.a. hende her, som modigt og med et smil på læben, har vist deres øjenbæer/eyesores. Og jeg har kigget med - og grinet.

Men indtil videre, synes jeg slet ikke, at øjenbæerne har været så slemme - ikke fordi det en konkurrence - men hvis det var, så tror jeg nu nok, jeg ville vinde (i al beskedenhed - og egentlig er det en temmelig ufed ting at ting at vinde...nu hvor jeg tænker over det...øv).

Kan I f.eks huske denne grimme ting:


Dette grimme skur eksisterer heldigvis ikke længere. Væk er det.
 Og har jeg nogensinde vist Jer disse rædsler?

Den hvide garage




Ja ja - øjenbæer er der nok af på denne grund. Heldigvis skal de fleste af dem væltes og køres væk. Men garagen på det sidste billede - den får lov til at leve lidt endnu. Indtil vi har fået revet den hvide garage ned og bygget en ny. Endnu en fremtidsplan

Men her på ejendommen er der også hyggelige hjørner - især når der kommer lidt julepynt ind. Og så har vi den skønneste natur lige i vores baghave.





Mmmm jul.

Har jeg vundet???


Søndagen er din.

9 kommentarer:

  1. Nej det er da ved Gud du ikke har...!!!! :o))

    Det 1. skur... Helt okay at det er afgået ved døden, absolut ikke spændende arkitektur!

    Nr. 2, den hvide garage. Det ser da ud til at være en vældig praktisk bygning til ting og sager, nærmest luksus som kun folk på landet er indehaver af.

    Nr. 3. Hvad er det for en absolut bedårende lille hytte??? Hvor bor man når man har sådan et stående og hvordan ser resten af bygningerne ud, hvis dette er en øjenbæ??? Kan det ikke bruges som pavillion, drivhus, gæstehus... et eller andet??? Jeg syntes det er sødt, altså...!!!

    Nr. 4. Det må da været perfekt til høns eller kaniner eller tør man nævne noget med børn...??

    Nr. 5 ligner i min øjne nr. 2... wouw for en masse opbevaringsplads!!!

    Hilsen hende med den lille parcelhushave, det lille haveskur og en slet skjult grøn ansigtskulør :o))))

    SvarSlet
  2. Ja, hvis nummer 3 er en øjenbæ, så er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår ordet.
    Jeg lå underdrejet imens alle øjenbæerne kom som en løbeild hen over have-bloggene, men jeg har adskillige kandidater, som godt kan slå dine ;-)
    Jeg tror nu ikke, at jeg tager tråden op igen. Orker det ikke, november er slem nok i forvejen ;-)

    SvarSlet
  3. Hej frk. Lavendel. Tak for henvisningen. Jo, du har da helt ret, det er en tvivlsom ære at vinde denne lille sjove men sære bekendelseskonkurrence, der er kommet over os her i haveblogland.

    Men jeg istemmer Jettes (Frk. Friis's) svada og misunder dig især det lille dukkehus. Og så vil jeg sige, at det er nogle rare hyggelige, du har. Jeg er slet ikke kommet i julegear endnu.

    Mon ikke bare vores egne øjebæer bare er de værste (for os selv)?

    Hilsen fra
    Marianne
    I den Helbredende Have, som blev ryddet lidt mere op efter indslaget

    SvarSlet
  4. Mange tak for Jeres kommentarer. Jeg må indrømme, at jeg er noget overrasket over, at der er nogen som misunder mine øjenbæer:o) For i mine øjne er de vederstyggelige.

    Da Kenneth og jeg i sin tid flyttede vi ind på matriklen, var vi også meget begejstrede for hytterne og de to garager. Men men men. Da vi efter et stykke tid kom til at SE, hvad det egentlig var, der stod på vores grund, forsvandt vores begejstring hurtigt. Skæve bygninger med huller i taget, vinduer der er ved at falde ud og døre eller porte, der ikke kan åbnes eller lukkes. Og så lugter der grimt inde i de små hytter.
    DOg det vil være spild af tid og energi at sætte noget af det i stand.

    Dog er nogle af ideerne bag bygningerne gode. F.eks. vil den store hytte i baghaven blive erstattet af en lille anneks...engang når tiden og økonomien tillader det.

    Men det er nok som Marianne siger: så er øjenbæerne muligvis værst i mine øjne - for jeg ved hvordan mine øjenbæer lugter og er skruet sammen....ikke godt;o)

    SvarSlet
  5. Kan godt se, at i har mange bygninger på grunden, men det er nu fint med noget plads, og hytten på billede 3 ser da helt bedårende ud, dårlig eller ej ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg blev lige nødt til at vende tilbage, for jeg havde jo nok på fornemmelsen at der måtte være noget "lusket" ved husene, trods deres ellers udmærkede udseende. Men denne gang syntes jeg også at jeg spotter noget vand udfor den søde hytte, - sig jeg tager fejl...!!! (kan det da være rigtigt at det skal lade livet...??)

    SvarSlet
  7. Du mener (Fru Friis) at der faktisk er søudsigt ud ad det store vinduesparti i "dukkehuset"?

    Jeg stiller mig op ved din skulder og sender en ansøgning i 3 eksemplarer til Frk. Lavendel om, at I finder en måde at nyde dette nuttede hus på!

    Så slå de andre til pindebrænde for min skyld (selvom jeg også synes om idéen med hønsehuset! - De spiser jo græsset, giver skønne æg og gødning og hjælper på at holde madspildet nede).

    Måske bliver man bare Landbo-romantisk af at være omringet af ligustrhæk hele vejen omkring sig. Og hævede øjenbryn, hver gang man f.eks. låner en sæk affaldsblade fra andre... ? ;)

    SvarSlet
  8. Jeg er enig med Fru Friis, Ina, Marianne og Vivi.
    Bygning 3 er da bare det yndigste lille dukkehus. Jeg ville elske, at have sådan et i min have.
    Som jeg plejer at sige; Jeg ser muligheder!!!
    Jeg er nok Landbo-romantiker, som Marianne skriver, men jeg bor heldigvis ikke med ligusterhække omkring mig ;-D Jeg er klar over der skal knofedt, og hårdt arbejde til at få det gjort brugbart, men det er måske forsøget værd?
    Vh. Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  9. Åhhh - nu bliver jeg helt nervøs og får lidt røde ører.

    Jamen det lille dukkehus vil blive erstattet af et endnu yndigere anneks med en fin lille brændeovn - og der vil stadig være rigeligt med udsigt over vores lille sø (du havde set rigtig Fru Friis - du så vand). Og høns skal vi også have, men ikke i baghaven, op til skoven - mikkel ræv kommer nemlig ofte forbi lige her (vores baghave er lidt af en motorvej for skovens dyr)- Istedet skal hønsehuset stå i vores "forhave" sammen med drivhusene (når vi engang får råd til dem:o))- så håber jeg, at hønsene kan få lov til at gå i fred.

    Så lanbodrømmen lever skam herude - og der er også lidt af en landbo-romantiker gemt i mig....jeg har bare ikke tabt mit hjerte til de to skure i baghaven - men jeg drømmer om de muligheder der er, og glæder mig til at kunne inviterer overnattende gæster ned i det lille anneks:o)

    SvarSlet