Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 20. november 2011

Gaver og et lille ønske

Så har der været besøg igen sydfra.

Den Kære Svigermor var på kort visit i fredags. Og hun kom med gaver.

Jeg vil nu præsenterer det nyeste julepynt i huset:


De har ikke fået navne...endnu. Tror jeg lader det være op til et par kvikke barnehoveder at give disse to nisser navne.

Søde er de - og slet ikke uhyggelige - som nogle nisser kan være.....jamen med hånden på hjertet - hvor ofte har I ikke set nisser i f.eks. butiksruder og i juleudstillinger, som så døduhyggelige ud??
Måske er det bare mig - jeg har det nemlig ikke så godt med dukker. Jeg var på et lille dukkemuseum på Samsø for et par år siden - og brød mig bestemt ikke om at være der.

Nå, men det var nu ikke min irrationelle frygt for dukker, jeg ville snakke om. For ganske irrationel er denne frygt. Samt min frygt for klovne. Jamen det er vildt fjollet.

Nej - lad mig få noget julemusik i højtalerne - gerne den nye julecd med Michael Buble og hans smørstemme. Så er julen skudt i gang.

I al denne julemusik og julepynt (som snart, meget snart kommer op at hænge) sidder jeg atter og skriver ansøgninger. Suk. Det ser nemlig ikke ud til, at jeg vil blive forlænget. Museet lukker stort set alle sine udgravninger ned i vinterhalvåret - hvilket betyder at jeg fra den 1. december igen står uden arbejde. Dobbelt suk. Havde da lige håbet på mere arbejde.

Jeg ved næsten ikke, om jeg orker hele cirkusset med A-kasse og ansøgningshelvedet igen. Men der  er intet at gøre. Ingen arme - ingen småkager. Hvilket er fair nok. Bare træls at gå en usikker periode igennem igen. Og alle de afslag man får. Åhhhh afslagene. Tredobbelt suk.

Håber at der dukker et super spændende arbejde frem i en af adventsgaverne.

Nå - det skal i hvert fald ikke ødelægge mit søndagshumør. Jeg skruer op for julemusikken og danser en lille juledans.


Må du finde søndagshyggen.

3 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig været bange for dukker, men du er absolut ikke den eneste. Der er lavet et hav af gyserfilm netop med dette tema - nok endda flere end med edderkoppper som tema.

    SvarSlet
  2. De ser rigtig søde ud dine nye nisser :-)

    Håber du snart finder dig et job igen, bare tanken om, alle de jobansøgninger der kræves af ledige, om der er job at søge eller ej, kan gøre mig panisk :-(
    Priser mig lykkelig for, at jeg ikke røg med i fyringsrunden på min arbejdsplads.

    Du må prøve at få det bedste ud af situationen :-)Det er "heldigvis" nedskæringer og ikke din person det handler om !!

    SvarSlet
  3. He he.....sidder og små smiler lidt over din beskrivelse af de uhyggelige nisser, klovne og andre dukker......men kun fordi jeg ved hva du mener ;o)
    Nogle af de der ansigter er altså lidt aparte og spooky.
    Ked af at høre at du inden så længe er jobsøgende igen....jeg var det for flere år siden og husker det som en helt færdelig periode. Ikke så meget selve det at gå ledig - nej mere den holdning jeg blev mødt med......følte mig som jaget vildt af AF og Akasse mv. - og samtidig lød al korrenspondance derfra, som om jeg var en småkriminel arbejdsky type - hæsligt.
    Pøj pøj og kh Helle

    SvarSlet