Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 16. oktober 2011

En søndag med besøg

Idag har mine forældre været et smut forbi det lille hus på landet - aka - russerhytten i skovkanten - aka mit hjem.

Det var dejligt med besøg hjemmefra.

Og de kom med gaver.


Og hyggeligt det var.

Med frokost, gåtur i skoven, kaffe og hjemmebagt kage.

Og masser af snak.

Planer er blevet lagt og aftaler lavet.

I år håber vi på, at kunne lægge hus til en ny tradition: Den Årlige Julepyntsjagt med gløgg og hjemmelavede æbleskiver. Når man nu bor med skoven i baghaven, så er der ubegrænset tilgang til mos, grankogler og andet godt, der kan bruges i juledekorationerne.

Jamen er det ikke lidt tidligt at snakke om jul og æbleskiver??

Aldrig!!!

Jeg er tosset med julen. Duften, farverne og stemningen.

Jeg ved ikke, hvorfor folk brokker sig, når butikkerne i oktober begynder at sælge juleslik mm. Det kan jo kun være godt at være i god tid.

Men enten brokker folk over, hvor meget de skal nå i julen - gaveindkøb, julepynt, julebag etc etc -eller de brokker sig over, hvis det hele starter lidt for tidligt. Jeg kan kun trække på skuldrene og sige: jibiiii!!!

Jeg elsker det. Forberedelserne og forventningerne. Og oktober er et fantastisk tidspunkt at starte med at planlægge...hvad man skal nå i november, så december forhåbentlig kommer til at foregå i et mere roligt og behageligt tempo. Ligesom det var tænkt. En månede med hygge, samvær og kærlighed.

Derfor har jeg også allerede købt det første blad med juleideer.


Man kan aldrig starte for tidligt. :o)


Må efterårets farver og julens kommende varme være med dig.

3 kommentarer:

  1. Jeg er ikke helt mentalt klar til at tænke på jul endnu - men det må være skønt at bo med skoven i baghaven :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har allerede aftalt juletur med et par veninder, så jeg er da så småt "i gang".

    SvarSlet
  3. Nu må du altså snart til at opdatere din blog - jeg er så spændt på at høre om dit nye job..
    Kærligst wina.

    SvarSlet