Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 12. september 2011

Weekend

Denne weekend er gået som så mange andre.

Lørdag brugte Kenneth og jeg det meste af dagen med at køre brokker og andet skrammel på lossepladsen.

Vi har kørt mange ture til lossepladsen.

Sådan er det, når den tidligere ejer af huset var en samler - af alt.

Men én ting er at samle - og ikke turde/vil/ønsker/kan rydde ud - en anden er at bruge ting, også når det ikke længere er brugbart. Eller undlade at skifte ting ud, når de trænger til at blive skiftet.

Eksempel:


Dette er billeder fra vores karnap. En af nedløbsrørene/tagbærende stolper.

Og det lille styk folie der ligger ved siden af (jeg tror det stammer fra en leverpostej)- det er skam det, som den tidligere ejer har brugt til at "lappe" hullet med - så der ikke løb vand ud gennem nedløbsrøret/tagbærende stolpe.

Behøver jeg at sige mere. Hvor åndsvagt dette er - og uforsvarligt?? Ordet idiot bliver ved med at dukke op i mine tanker - efterfulgt af en masse andre grimme ord, som ikke skal skrives her. Blot tænkes.

Jeg kan kun sige, at det var godt, at Kenneth og jeg blev enige om at rive HELE den gamle karnap ned, for at bygge en ny - hvilket også betyder, at der vil komme nye tagbærrende stolper og nedløbsrør - og ikke en kombination af de to.

Nå, men efter den lille overraskelse, skulle to rygningstagplader udskiftes. Hvilket vi blev færdige med ret sent på aftenen - men i god tid før torden og lyn kom til egnen.

Søndag var en afslapningsdag. Lørdag havde været hård for kroppen - især for Kenneth (det var jo trods alt ham, der kravlede oppe på taget). Så dagen blev brugt på sofaen foran fjernsynet med computer og filt (jeg lavede filt-ting...ikke Kenneth....ikke liige hans ting).




Hvis I ikke kan se, hvad det grønne er (de blå er små hjerter), så skal de forestille æbler - grønne æbler - jeg mangler blot noget brunt filt, så jeg kan lave stilke.

Når jeg har lavet lidt flere, skal de op og hænge i en troldegren.

Når vi engang er blevet enige om, hvor grenen skal/kan hænge.

God og blæsende mandag til alle.

3 kommentarer:

  1. Jeg kan nemt se, hvad de forestiller. de er totalt søde !!

    Postejfolie. Ha ha. Nå ja trods alt har han da brugt guld postej og ikke bare den blå fra stryhns ;)

    SvarSlet
  2. Det er da lidt af et projekt I har gang i. En ting er gamle huse, noget andet er rod og sjusk. Jeg håber, at I ikke taber modet ;-)

    Det er nogle rigtig flotte æbler. Der er ingen tvivl om, hvad det er :-)

    SvarSlet
  3. I skal nok få styr på det hele. Det er jo bare at gå på med godt mod.
    Vi prøvede det selv samme, da vi købte vores nuværende ejendom.
    Vi fik at vide, at der var 100 personer der have kigget på ejendommen før os. Ingen af de andre kunne overse at skulle rydde op. Det er trods alt kun arbejde.
    I dag er vi glade for, at vi turde gå i gang med det.

    SvarSlet