Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 13. september 2011

Uha og sikke en masse der skal på plads

Jeg har fået arbejde.

Udgravningsarbejde.

Jeg skal starte allerede i næste uge - og jeg har arbejde (indtil videre) i en hel månede.

Løber lidt rundt om mig selv.

Gammelt arbejdstøj skal findes frem og vaskes. Sko, støvler, huer og handsker.

Der er taget kontakt til den søde jobkonsulent - et løntislkudsjob jeg skulle være begyndt på den 26. må udskydes - hvis det er muligt.

Graveskeer, halstørklæder - hvor har jeg gemt det hele??

Og senere idag vil jeg blive ringet op - vedr. projektideer/formidlingsideer. Ved ikke om det ender med noget mere arbejde. Men jeg håber.

Puha.

Er slet ikke vant til dette længere.

Er lidt nervøs og forvirret. Det hele går pludselig så stærkt.

Frygter at det hele vil gå i stå igen.

Og jeg er jo lidt rusten mht. udgravningsarbejde. Har ikke gjort det længe efterhånden. Mest kontorarbejde.

Håber det hele kommer tilbage til mig, når jeg står i udgravningen og dufter jorden igen. Håber alle rutinerne og nye rutiner kommer tilbage i mit hoved - og krop.

For det kommer til at gøre ondt. Den første uge er værst. Kroppen skriger og er øm.

Jeps - jeg løber lidt rundt om mig selv.

Når jeg nu det hele?

6 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt for dig. Tillykke!
    Jeg håber det ender op med at blive et varigt job.
    Jeg er selv med på den galej. Mit "problem" er at jeg er for gammel, og så bliver man automatisk sorteret fra. Godt jeg har min have :)

    SvarSlet
  2. Tak tak:o)
    Åh kender det - mit problem er, at jeg er for ung/ikke har erfaring nok/ikke har den helt rigtige uddannelse (og i disse dage vælger man det sikre - det man kender).
    Pøj pøj med det. Og haven - der er jo altid masser af arbejde i haven. Det er der i hvert fald her

    SvarSlet
  3. Stort tillykke, det skal nok gå godt :-)
    Det er selvfølgelig altid hårdt at starte nyt job, men samtid er det jo også spændende :-)

    SvarSlet
  4. Sådan!
    Sæt dig ned og nyd dine sidste fridage, og glæd dig til næste uge med fred i sindet.
    Tillykke tillykke!

    SvarSlet
  5. Tillykke med jobbet :-) Det lyder bare spændende. Hvad skal du grave ud?

    SvarSlet
  6. Det er en lille udgravning med kulturlag fra 1500-1700-tallet. Så jeg glæder mig rigtig meget med at komme i gang igen. Tegne profiler og kigge på kulturlag - og man ved jo aldrig hvad der dukker op. Næppe nogen guldhorn - men spændende keramik. Håber bare vejret er med mig den næste månede. Ingen storm eller alt for meget regn tak. Og INGEN FROST.

    SvarSlet