Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 18. august 2011

Et skarpt hjørne....eller... ikke så skarpt...

Så blev jeg 30 år.



Uha. Tænker jeg lidt.

30 år....30 år...30 ÅR.

Prøver stadig at vænne mig til lyden.

Er jeg virkelig fyldt 30 år?

Kan stadig huske, at jeg i mine teenage-år syntes, at folk der var 30 var temmelig modne...og gamle. Herregud - jeg syntes også, at folk der gik i gymnasiet bare var vildt seje - indtil jeg selv begyndte på gymnasiet, og fandt ud af, at så sej blev man (læs: jeg) heller ikke.

Så syntes jeg, at folk der gik på universitet bare var total cool - så startede jeg selv og elskede det, men hadede det også - aldrig skal jeg savne at sidde lillejuleaften og læse til eksamen eller sidde med dårlig samvittighed over, at jeg tilsyneladende aldrig rigtig kunne nå at læse pensum, på trods af mine store anstrengelser.

Så fik man sig en kæreste, købte hus og blev færdig med sin uddannelse - endda med bravour.

Altsammen noget voksne gør. Jeg har endda købt en trailer. Hvor voksent er det ikke liiige!!??

Alligevel sidder man med den der fornemmelse......30 år....aaajjj det passer altså ikke helt. Måske det er en slags fortrængelse. Jeg er en ung dame i min bedste alder - hvilket jeg stædigt vil holde fast i til den dag jeg dør. Basta.

Men men - ikke desto mindre havde jeg en rigtig dejlig fødselsdag. Kenneth havde taget fri fra arbejde og overraskede mig med morgenbrød og en stor buket blomster.

To snegle fra bageren, rundstykker og lækkert pålæg - jamen
hvad mere kan man forlange på en smuk solskinsmorgen??

En af roserne i den meget flotte buket som Kenneth kom med.

Lidt flere billeder af buketten.

Smukt
Søde og elskede Kenneth mente, at jeg foruden buketten og morgenbrødet, skulle have en lille ekstra gave - en smuk og fin halskæde.

Den er så flot.
Efter morgenbrødet tog Kenneth og jeg på en lille køretur. Vejret viste sig fra sin gode side, og vi ville nyde det. Så vi kørte til Hjarbæk. Det er simpelthen så hyggelig en lille havneby. Hvis jeg nogensinde skulle flytte, skulle det være til Hjarbæk.

I Hjarbæk ligger der en fin lille gårdbutik - Butik Remme (www.butik-remme.dk). Jeg elsker den butik. Og sikke mange fristelser. Jeg endte med at købe tre lysestager, som vil sprede en masse hygge og lys i efteråret og vinteren (behøver jeg at nævne, at jeg stadig fornemmer efterårets komme??)


Da vi havde vandret rundt i Hjarbæk i et stykke tid og var blevet helt misundelige på alle de husejerne, som har den smukkeste udsigt ud over Limfjorden, kørte vi hjem.

For at skifte tøj.

For vi skulle ud og spise fint.

Inde i Viborg. På Brygger Bauers Grotter (http://www.bryggerbauersgrotter.dk/).

Jeg kan kun anbefale stedet og maden. Det var så hyggeligt og maden helt forrygende. Og jeg vil anbefale alle at prøve deres æbledessert, som indeholder en æblesorbet, som vil eksploderer i munden på Jer - bare vent til I prøver den, så vil I vide, hvad jeg mener.

Bagefter tog vi hjem for at se film - der var ikke rigtig noget i biografen, vi ville se, så vi købte en film i stedet for.

Sucker Punch.
Lidt mærkelig film, men utrolig flot - fed historie og morale.

Det var en rigtig dejlig dag.

Og nu - skal der bages rugbrød, sendes ansøgninger og syltes rødbeder.

Må din dag være fuld af kærlighed og kram.

8 kommentarer:

  1. Jamen så vil jeg da være den første til at byde dig velkommen i de voksnes rækker ;)
    Herregud, det er jo ingen alder - haha.
    Jeg tror det er et spørgsmål om, hvordan man ser på sig selv, og hvad livet har budt en. Hvor langt man er i sit liv, og hvad man har/gerne vil opnå(et).

    Knus til dig også, Hilsen Rikke, gift på 7 år, mor til 3 rollinger på hhv 7 år, 5 år, 1½ år, husejer, trailerejer OG havetraktorejer ;), og...32 år :)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med dagen - det lyder som en rigtig dejlig fødselsdag.
    Som Rikke, vil jeg også sige....30 år - det er da ingenting du ER da stadig helt vildt ung. Jeg kan slet ikke forstå at du reflektere over det.....nææ du så bare vent til de 40 banker på døren :o( (og her vil de 50 årige så kommentere - det er da ingenting osv).
    Hilsen Helle gift på 14. år mor til 2 på hhv 17 og 11 år, husejer, DOBBELT trailerejer, DOBBELT havetraktorejer og 39 år........ja ja det bliver "værre og værre" ;o)

    SvarSlet
  3. Uhadada jeg føler mig som en hel oldsag på den måde du skriver :-) Men bare roligt. Selv om jeg er på vej til de 50 føler jeg mig stadig som en kvinde, kone, mor i sin bedste alder. Forskellen er bare, at jeg har mere livserfaring :-)
    Gift på 18 år, mor til to på hhv 17 og 20 år. Begge flytte i deres eget (så ved man, at man ikke er 25 længere). Trailer, campingvogn, båd, hus og hundeejer....
    STORT TILLYKKE MED DE 30 ÅR.

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med dagen. Det lyder heldigvis til, at du har haft en skøn dag :-)

    Kan godt forstå du gør dig nogle tanker, jeg syntes, det var forfærdeligt at fylde 30 (så var jeg ikke rigtig ung længere).

    40 år var derimod ikke noget problem. Livet er ikke gået i stå endnu - forventer at stå med svendebrev på en ny uddannelse om 3 år, dvs. et par måneder før jeg fylder 50 ;-)

    Gift (har lige holdt sølvbryllup), med ind i ægteskabet fulgte min mands 2 børn, de har udvidet vores familie med svigerbørn og 5 børnebørn.
    Hus, bil, snart havetraktor men ingen trailer (endnu) :-)

    SvarSlet
  5. Stort tillykke...
    30 er jo ingen sag...
    hilsen fra en pige på 45 ;0)

    SvarSlet
  6. Åh herregud, du er jo bare et stort barn :-D
    Tillykke med din store dag. Og jeg kan godt huske de tanker, du har. Men bare rolig, det bliver nemmere at blive ældre med alderen :-D
    Hilsen fra en ung pige på 50 næste år, med børn på 19 og 22, hus trailer bil HAVE og husdyr. Og som jeg lige sagde til min veninde, så håber jeg at jeg kun er halvvejs :-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan godst se, at jeg intet har at frygte fremover mht til alder eller udstyr. Mange tak for Jeres søde kommentarer. De har i den grad gjort det nemmere at runde de 30:o)

    SvarSlet
  8. 30 er en super alder! Er selv 32 (i lidt over en måned til), og 30'erne slår helt klart 20'erne.

    (Har ingen havetraktor eller trailer, men er gift, har fast ejendom - lejlighed samt sommerhus - og tilbragte min lørdag aften med at lave brombærsyltetøj selvom 4 forskellige venner ville have lokket mig med i byen.)

    SvarSlet