Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 2. august 2011

Efter festen...

I lørdags skete det. Min 30-års fødselsdagsfest. I dagene op til festen, sad jeg nervøs foran fjernsynet og computeren og fulgte meget opmærksomt med i vejrudsigten.

Onsdag: DMI sagde, at det ville blive solskin og 25 grader. Jubiii!!!!

Torsdag: regnvejr og 18-22 grader. Nej nej nej!!!

Fredag: solskin og op til 25 grader.

Lørdag: det dejligste solskin og 25 grader. Det kunne ikke være bedre.

Kenneth og jeg havde knoklet i flere uger og fredag, dagen før festen, gik jeg i gang med at lave det sidste mad til festen: hjemmelavede spareribs, farmors boller og en syndig chokoladekage. Og så skulle der skrælles kartofler en masse til kartoffelsalaten. Alt andet var der næsten styr på. Men men - ting tager jo altid længere tid end man troede. Så jeg stod til over midnat og skrællede kartofler.

På selve dagen gik alting stærkt. Det sidste ude i garagen skulle fikses. Bordene dækkes. Kartoffelsalaten laves. Både Kenneths mor og mine forældre samt onkel, veninde og lillesøster plus to kære venner var mødt op i god tid for at hjælpe med det sidste. Og deres hjælp var som sendt fra himlen. Vi blev færdige lige til tiden.

Og festen??

Solen skinnede, grillen var varm, maden velsmagende (hvis jeg skal sige det selv) og øllene kolde. Festen gik over al forventning. Folk hyggede sig. Jeg hyggede mig. Og gaverne - sikke en masse fine gaver.

Bålfade, termokopper fra menu, en solbærbusk, dvd-er, smykker og dejlige bøger om mad samt meget mere.


Jeg har desværre ikke taget billeder af de dækkede borde eller festen. Jeg glemte det, men jeg havde også travlt med så meget andet - som f.eks. at nyde festen.

Nu melder hverdagen sig igen.

Jobsøgning og løntilskudsjob. Har Kenneth arbejde om to måneder?? Suk. Har jeg arbejde om to måneder?? Dobbelt suk. Husprojektet og hussagen. Suk suk suk.

Tror jeg går i køkkenet og laver noget te. Og læser lidt i mine nye bøger.

Må dagen være din.

5 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen - herligt at vejret var med Jer.
    Sikke fine og dejlige gaver og det hele lyder som en dejlig dag.
    Her i Karlelunden står den på 40 års fødselsdag på lørdage - vi laver også al maden selv og har travl med at forberede festlokale mv.....så kender alt for godt til det med at knokle op til sådan en dag.
    Fortsat god sommerdag :o)

    SvarSlet
  2. Tillykke med dagen. Herligt at det gik så godt med fint vejr, så kan man ikke forlange mere.
    Held og lykke med at få job :-)

    SvarSlet
  3. Åh altså Frk. Lavendel. Hvor surt med den uvished! Jeg har selv været der og lige pt. r jeg sygemeldt på 13 mrd. med senskader efter en hjernerystelse. SÅ jeg kan godt sætte mig ind i din situation.

    Fat mod og husk på dit eget værd! Det er rødderne der skal vandes nu, så du kan stå fast på hvem du er og hvad du kan!

    At du ikke har fotos af din fest tyder bare på at du har sluppet kontrollen og haft det rart.

    Tillykke - det mener jeg! For den skal nok komme i form af et job. I mellemtiden er lykken jo at være til. Og nyde!

    Bedste hilsner fra
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  4. Mange tak allesammen for Jeres søde kommentarer. De varmer og gør godt. Hvor er det dejligt at kunne modtage så mange søde ord fra dejlige mennesker. De hjælper mig, når det hele bliver lidt for gråt og træls.
    Tusind tak:o)

    SvarSlet