Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 30. juni 2011

Skuret....der forsvandt

He - det lyder lidt som titlen på en meget kedelig roman....jow det gør.

Men herude på landet er det trods alt en sandfærdig historie.

I vores have stod engang to meget grimme skure.

To grimme skure- bygget af lidt af hvert
Men en dag kom mine forældre forbi med deres trailer og værktøjkasse.

En plan var lavet - Kenneth og jeg kørte på lossepladsen med fyldte trailere, mens mine forældre fyldte dem op.

Under nedrivningen blev nogle af skurenes beboere forstyrret og flyttet - under stor protest.

Indtil videre den største tudse jeg har set - nogensinde - på størrelse med min hånd

En hel dag gik med at køre i pendulfart mellem hus og lossepladsen - men skurene kom ned.


Et voila!! - to grimme skure væk

Hvad har skurene været brugt til? Flere historier cirkulerer i egnen - nogen siger, der har stået en gravko derinde, andre siger høns. Jeg ved, det har været brugt som hundehus. Jeg så det selv. Men ellers er det et stort mysterium.

Selv har vi brugt skurene til at opbevare skrammel i, som på et eller andet tidspunkt skulle køres væk. Skrammel vi har fundet på ejendommen - altså oprindeligt ikke vores.

Se bare her:

Denne himstergims er blevet brugt til at hive
 en pressening op og ned foran det ene skur - hjemmelavet selvfølgelig
Hvad er dette mon??

En holder til haveslangen! - virker den?
Selvfølgelig ikke - bare tung og klodset

Og hvad er dette rædsel?

Kan I gætte, hvad det er - jeg har dækket det farlig til - får simpelthen mareridt, hvis den ikke har "hatten" på.


Tadaaa!!
Rundsav og bord (hjemmelavet) - pas på - falder du i den forkerte retning,
får du en meget grim midterskilning

Alt det sidste skramme skal også væk - og så har vi stadig to garager, der skal tømmes for diverse ting og sager - hvilket jeg faktisk glæder mig til at komme i gang med. Æælsker at rydde op - især hvis det giver mig mere plads. Og for hvert læs l.o.r.t. vi får kørt væk - des mere bliver huset vores - det er en skøn følelse.

Må din dag være varm og uden grimme skure i forhaven:o)

3 kommentarer:

  1. Somme tider skal der ikke så meget til, før det virkelig pynter.

    Ha' en dejlig aften ;-)

    SvarSlet
  2. Der er næsten ikke noget, der giver mere ro i sjælen, end af få rydet ud i alt det der "larmer". Det pyntede da også en hel del på udsigten :-)

    SvarSlet
  3. Yeps, den med at køre l*** væk som har tilhørt andre... det kan jeg godt huske fra vi overtog vores hus. Det er skønt når det er overstået :-)
    Og det pyntede på udsigten.

    SvarSlet