Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 16. juni 2011

Såå - hvor'n går det....?

Tja - hvad er der sket siden sidst.

Arbejdsmæssigt - ikke en skid. Jeg søger stadig og håber miraklet sker snart.

Huset? - jamen det går fremad - især med haven. Som allerede nævnt har jeg en del projekter, jeg gerne vil være færdig med inden den store dag - hvor jeg holder 30 års fødselsdagsfest (også dagen hvor jeg håber, jeg med glæde i stemmen kan sige, at jeg e.n.d.e.l.i.g. har fået arbejde).

Først skulle terrassen graves væk.  Du godeste, hvor var jeg naiv at tro, at jeg kunne nå det på få uger. Én ting er at grave flere trillebøre sand og jord væk (hvilket i sig selv er hårdt) - en anden er at skulle grave resterne af en bygning væk, som den tidligere ejer har proppet i terrassen. Lad mig vise jer det:

Bemærk de tre bunker med byggeaffald - altsammen gravet frem af undertegnede...
terrassen har gået helt op til underkanten af vinduepartier
 og helt ud til de to yderste bunker byggeaffald...og grim var den...

Jeg indrømmer det gerne - ofte har jeg stået, og ønsket at jeg havde en par stænger dynamit, så jeg kunne springe lortet væk. Men nu er det hele væk. Terrassen var i den grad en øjenbæ. Istedet står vi med flere tons sand/grus og tre bunker med brokker, der skal køres væk. Noget af sandet skal bruges til at bygge en mur af marksten nede i køkkenhaven. Markstenene bliver også anvendt til at kante mine første to rosenbede.

Mine to rosenbede - uden roser - det kommer til efteråret.
Indtil videre har min svigermors geoginer og salat fået plads i bedene.
Men de store marksten bliver også for tiden brugt til noget helt andet - nemlig til at holde postbudet ude af vores have.

Jaaa - så kan postbudet bare prøve på at vende sin bil
på vores nyanlagte plæne igen - båtnakke
Ja, det er rigtig. Efter vi kom hjem fra Rom kunne vi se, at nogen havde bakket sin bil op på vores nyanlagte græsplæne - flere gange. Det var ikke huspasseren. Så måtte det være postbudet. Skide irriterende. Men stoppe - det måtte det. Så Kenneth hentede de største marksten vi og stillede dem op på en række. Nu har postbudet i stedet for kørt ind i vores sandbunke og spredt lidt sand over vores indkørsel, men det gør ikke noget. Og det er ikke fordi, der ikke er plads at vende på. Selv jeg kan vende bilen uden køre ind på græsplænen eller torpedere den store sandbunke, der ligger indkørslen. Så jeg må konkludere, at der må være noget i vejen med postbudets køreegenskaber.

Nok om det.

Køkkenhaven blomstrer og ser rigtig dejlig ud.

Kenneths køkkenhave
Mit krydderurtebed er også i fuld gang - håber på at der bliver tid til at bygge flere i år.


Og der har skam også været tid til at plante blomster i krukker og lave økologisk hyldeblomst saft og hyldeblomstsnaps (snapsen skal smages til i morges - glæder mig)




Og så har Kenneth fået brudt det meste af den gamle karnap ned.



Brokkerne skal køres væk (sammen med alt det andet) og det sidste af karnappen skal rives ned. Og en ny bygges op.

Jep - der er stadig meget der skal laves. To garager skal ryddes og en masse ting køres væk. Og det er bare denne sommer. Til efteråret skal der plantes syrener og hyld samt roser og stauder. Og så skal der arbejdes videre med huset. Og i mellemtiden skal jeg gerne finde et job.

Må solen finde dig idag

2 kommentarer:

  1. Hold da helt op, hvor har du (I) knoklet! Og ha-lige-lå hvor der er styr på din køkkenhave!!!

    Solen fandt mig, men nu sidder jeg og skutter mig under tagvinduet på 1. salen. Det er også hyggeligt!

    Held og lykke med det hele Frk. Lavendel - både job og husproejkterne.

    Knus fra
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  2. Tak tak - ja der er blevet knoklet i haven - men køkkenhaven er helt og holdent Kenneths fortjeneste. Han har også fået plantet en del frilandstomater op ad vores husmur - så foruden en masse lækre og friske grønsager får vi forhåbentlig også snart friske og solmodne tomater. Mums

    SvarSlet