Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 5. juni 2011

Så er jeg tilbage...

Jamen hvor har du været henne så længe? Ingen lyd - ingen billeder.

Lidt omkring. Nydt livet. Nydt en masse mad. Og været i godt selskab. Det kan sagtens sluge nogle få uger.

Jeg har været i Rom - og Assisi.
Jeg har en veninde, som bor lidt udenfor Rom. Vi har besøgt hende et par gange før, men i år var det sidste chance for at bo hos hende - hun rejser nemlig snart tilbage til Danmark. Så vi (Kenneth og jeg samt min lillesøster) fik hurtigt bestilt nogle billetter, lavet en aftale og så afsted. En uge i Italiens varme sol.

Vi havde besluttet, at i år skulle vi se lidt mere af Rom og et lille smut til Assisi - byen hvor Frans af Assisi fik sin åbenbaring og stiftede Fransiskanerordenen. Det er også byen, hvor Sankt Clara levede og døde. Hun stiftede søsterordenen til fransiskanerordenen. For en middelalderarkæolog er byen og dets historie vildt spændende - så vi måtte se byen.

Men i stedet for at skrive om turen, vil jeg hellere vise billeder fra nogle af de steder, vi fik set.

En af Roms meget få cykelstier
Super hyggelig restaurent ved Monte Testaccio
Monte Testaccio


Et lille smut til Forum Romanum

Tiberen

Ostia Antica

Ostia Antica

Og mere fra Ostia Antica

Den firkantede Colosseum

Assisi

Assisi

Assisi

Assisi

Mere af Assisi - de hyggelige gader

Assisi -
kirken som Sankt Frans genopbyggede og hvor Sankt Clara levede
og døde

Domkirken i Assisi - hvor Sankt Frans er begravet


Må dagen varme dig.



2 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig tur I har haft. Jeg drømmer selv om, at komme til Italien og se de gamle byer. Det kommer jeg nok engang.

    Ha' nu en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  2. Der er altid plads til en tur til Italien. Kenneth og jeg skal også rejse en del mere rundt i Italien (og Europa) - tror næste stop bliver milano eller firenze - måske begge byer:o)

    SvarSlet