Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 12. maj 2011

Planer

Jeg har store planer:

Terrassen skal graves væk (er allereder i gang - mangler dog et godt stykke endnu...suk)

Mine to kommende rosenbede skal kantes med marksten

En del af haven skal fræses og løbes over med tromle - og så skal der såes græs

En af garagerne skal ryddes og rengøres

Blomster skal plantes



Men hvorfor alle disse projekter (+ husprojektet)?

Her kommer det.

Jeg fylder om ikke så mange måneder 30 år.

Og familie, venner og de nærmeste naboer vil/er blevet inviteret til en indflytterfest/30-års fødselsdagfest.

Kan jo lige så godt være lidt praktisk.

Så jeg bruger en masse tid udenfor og forsøger at holde min tidsplan - og håber jeg når det hele.

Men...

Det sætter også en masse tanker igang - for når jeg mon det hele? Sådan set lidt fra oven. Vil jeg få et arbejde? Og hvad med børn - dem skulle der jo også gerne komme nogle af - men med husprojektet og mangel på værelser til dem - hvornår vil det være fornuftigt? Jeg bliver jo ikke yngre, og selvom det synes sindsygt uretfærdigt, så har jeg jo en sidste salgsdato mht. børn. Og huset - vil vi nogensinde komme til et punkt, hvor vi vælger at skifte ting ud, fordi det er blevet slidt og umoderne - og ikke fordi det er ved at falde ned eller gået i stykker pga. dårligt håndværk?

Jow - det at fylde 30 - og være arbejdsløs og barnløs - det var nu ikke sådan, jeg havde planlagt det. Mon det hele ændrer sig? Måske vil jeg ikke være arbejdsløs om få måneder - måske er vi kommet så langt med huset, at vi kan gå vinteren i møde uden de store bekymringer. Måske vil der engang blive plads til familieforøgelse.

Men hvem ved?

Engang imellem bliver ens planer ændret i en retning, man ikke havde forventet. Om det er godt eller skidt ved jeg ikke. Jeg håber det er godt...

30 år - det sætter alligevel ens masser tanker i gang. Hvad mon det hele ender med.

Indtil videre - en stor fest i dejligt selskab med venner og familie.

Det store overblik

2 kommentarer:

  1. Kære Frøken Lavendel. Tag en dag ad gangen, så skal du se, at tingene løser sig. Jeg krydser alt, hvad der kan krydses for dig ;-)

    SvarSlet
  2. Kære Madam Bæk. Tak for din søde kommentar. Sjovt som ens hjerne lige pludselig kan suse afsted og nærmest skabe en følelse af panik - og du har ret. Tag en dag af gangen - ellers stresser jeg over noget, der endnu ikke er behov for at stresse over. Og undskyld den sene tilbagemelding - men er just kommet hjem fra en dejlig uge i Rom.....

    SvarSlet