Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

onsdag den 4. maj 2011

Firmaudflugt...

Jamen hvad er nu det - firmaudflugt. Er du ikke arbejdsløs?
Jow.
Hvordan kan du så tage på firmaudflugt?
Jeg blev inviteret af min gamle arbejdsplads - de synes ikke, jeg skulle snydes.

Ja - sådan gik det til, at jeg i mandags havde en rigtig hyggelig dag sammen med min gamle arbejdskollegaer. Og sikke en dag.

Dagen startede kl. 8 foran Domkirken i Viborg. Op i en bus og afsted. Mod Rosenholm.


Kan I huske Rosenholm? Fra Jul på Slottet.
Jeg kan.
Synes det var/er den mest fantastiske julekalender nogensinde. Jeg var helt vild med prins Valentin. Jeg tror faktisk, han var den første fyr, jeg var lidt lun på - åhhh hvilke tider (hvornår mon DR sender den igen - nu har de jo genudsendt alle andre julekalendere - nu må det snart være Jul på Slottets tur).
Men altså - sikke et fedt sted, og sikke en historie - og slægten. Jamen altså. En af baronerne på slottet skulle efter sigende have muret sin egen datter inde i en væg på en af værelserne (lige ved siden af biblioteket), fordi hun forelskede sig og blev med barn med slottets ladefoged (vist nok - adelig var han i hvert fald ikke) - og historien skulle være god nok. Nationalmuseet skulle for en del år siden have røngtenfotograferet væggen, og fundet et skelet derinde - med ansigtet vendt mod øst. Uha - far er ikke skuffet - far er meget vred!! Tænk, at man kunne få sig selv til at straffe sit barn på den måde. Men det var jo andre tider og moralen en anden. Men stadigvæk. Koldt.


Efter Rosenholm Slot tog vi til Ebeltoft for at se Fregatten Jylland. Først skulle vi lige indtage en rigtig lækker frokost på stedets restuarent. Kan stærkt anbefales. Rigtig spændende sted - men hvor var livet på skibet dog usselt. Og den lugt der måtte have været. Hygiejne bye bye.


Til sidst kørte vi til Tustrup. Et sandt paradis for folk med hang til oldtid. Stort og smukt område, hvor der er blevet fundet flere tusinde gravpladser mm. Helt fantastisk.



Og så var det hjem. Mod Viborg. Sanserne helt mættet og tilfreds. Dejligt.

Grøn og varm dag til dig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar