Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 28. april 2011

Efter påsken...

Det har været en utrolig hyggelig påske. Haven er blevet ordnet (eller noget af den), nye rygningsplader er kommet på taget, der er kommet nyt gulvtæppe i entreen, kommoden er blevet malet og så har der været besøg fra verdens sødeste svigermor.

I søndags kom svigermor forbi med kage og søde sager. Kenneth og jeg havde gjort huset parat til gæster (hvilket det ikke har været et stykke tid) og sørget for frokost. Efter frokosten gik vi en tur i skoven. Der er så smukt for tiden - med anemonerne og de nyudsprungne bøgetræer.


 Derefter tog vi ud på en lille køretur, på jagt efter de lækre danske asparges og for at hygge os. Aspargenes fandt vi (mums), og så kørte vi til Hjarbæk.

Sikke en yndig lille by med den sødeste lille kro.



Jeg har allerede besluttet, at vi engang skal ind og spise frokost der. Sidde på deres terrasse og nyde udsigten ud over Limfjorden. Det bliver bare ikke hyggeligere.

Men efter påsken kommer hverdagen. Kenneth er tilbage på sit job, og jeg søger stadig. Lige nu håber jeg at høre fra Landsarkivet i Viborg. Sendte en ansøgning i sidste uge i forbindelse med en ledig stilling som arkivar - og der var deadline på ansøgningen i går. Det kunne være fantastisk at arbejde som arkivar. Meeeen...lad os nu se - erfaringen siger mig, at jeg heller ikke denne gang vil blive kaldt ind til en samtale.....hvilket totalt sutter. Aarrhhh - hader totalt at søge arbejde, især når man bliver ved med at få afslag. Atter hæver jeg en knyttede næve mod alt dette fuldstændige latterlige jobsøgningshelvede og håber på, at det skaffer mig arbejde....ellers må jeg bide i det sure æble og....søge videre....

Dejlig solskinstorsdag til dig 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar