Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

onsdag den 9. marts 2011

Haveplaner - version 12.....

Med de sidste par dages solskin og dejligt vejr, har jeg atter været ved at kigge på min haveplan.....og lavet nogle ændringer.


Der er kommet flere rosenbede, en pergola og et kastanjehegn. For meget - slet ikke - jo mere des bedre. For hvem elsker ikke roser, skygge og et rustikt hegn???

Og nej - jeg har ingen forventning om, at hele haveplanen skal gennemføres denne sommer/efterår.....det kommer til at tage tid. Og jeg har de sidste par dage læst utallige havebøger, set haveprogrammer og flere gange besøgt Claus Dalbys hjemmeside. Altsammen for at hente mere inspiration og gode ideer. Min lille notesbog er efterhånden blevet godt fyldt med ideer, navne på gode selskabsplanter til mine roser (mine roser er det jo ikke endnu....men snart....snart) og opskrifter på, hvordan man selv laver buksbom- og lavendelbuske. 


Og så har jeg et par krydderurtebede, der gerne skulle komme op og køre i år. Så det har jeg sørme også brugt lidt tid på at finde rundt i - hvilke krydderurter kan stå i det samme bed og hvilke egenskaber har de. Jeg kan nemlig godt li' ideen om at kunne smutte ud i sin have og hente et par urter/blomster/blade og proppe dem i en kop med varmt vand, hvis halsen er lidt øm eller næsen løber. Tænk hvor meget man kan hente af sunde sager i sin egen have......når man har fået plantet sin have til. Og så langt er jeg ikke nået endnu - men snart....hehe.

Ellers går tiden med at vente på svar fra drømmejobbet, få lidt styr på huset og slappe af. Kenneth har ferie i denne uge - så vi hygger, får styr på huset og slapper af - som man bør.



 Må du have en dejlig forårsaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar