Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

onsdag den 16. februar 2011

Stille....

Der har været lidt langt i mellem indlæggene....og det skyldes mangel på tid....men det skyldes også, at jeg om blot 9 dage skal stoppe i mit løntilskudsjob - ikke just noget jeg ser frem til (på trods af, at jeg ikke får løn for mit arbejde).

Mærkeligt - jeg har været der et år, og har virkelig været glad for at arbejde der. Samtidig har min tid på museet gjort det endnu tydeligere for mig, hvad det er, jeg vil arbejde med - udstillinger og formidling. At arbejde med en udstilling - at ville fortælle en historie, give en oplevelse, sætte nogle tanker igang - påvirke andre. Det er det jeg vil - men nemt er det ikke, som museumsverdenen ser ud. Desværre er det kulturelle område meget forsømt i Danmark - hvilket betyder at trods ildsjæle, gode ideer og en enorm mangel på flere hænder, så er pengene der ikke.

Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skulle lave, hvis det ikke var på et museum (jeg ved det, jeg ved det - klynk klynk) - og tro mig, jeg har både søgt og tænkt meget over, hvad jeg ellers skulle lave. Men i disse tider, er det ikke nemt at få et arbejde, hvis uddannelse eller titel ikke matcher 100% den stilling man søger (3 x suk).

Jeg håber selvfølge stadig, at der helt tilfældigvis skulle dukke noget arbejde op i foråret.

Det er svært for mig at forstå, at jeg har været arbejdsløs i et år - har aldrig været arbejdsløs i mit liv og har aldrig haft problemer med at få arbejde.

Suk...hvad så nu?


Må du have en snehvid og varm onsdag...

5 kommentarer:

  1. Kære Frøken Lavendel.

    Giv det tid, og lev i nuet. Mon ikke det rigtige så dukker op en dag?? Jeg krydser fingre for dig :-)

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå din frustration, tiden går så hurtigt og det koster mange kræfter at tænke på hvad der kommer til at ske. Ekstra ærgeligt når man så ved hvad der kunne være interessant, men ikke kan få jobbet...men som Madam Bæk må jeg tilslutte mig, at du tager én dag af gangen og tror på det, der skal nok dukke noget op.
    Mange varme hilsner og X'er fra fru friis

    SvarSlet
  3. Er Ribe for langt for dig at køre til et museumsjob? Kender et som du måske kunne søge hvis du kan få lidt tilskud med i rygsækken.

    SvarSlet
  4. Tak allesammen for Jeres søde ord - de varmer og trøster:-)

    Wina fiona: Ribe ligger temmelig langt væk fra Viborg....meeeen man skal jo aldrig sige aldrig....;o)

    SvarSlet
  5. Og så landede jeg helt tilfældigt her. Dejlig blog du har. Har hermed meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge med videre. Håber det bedste for dig vedr. job....
    Kirsten

    SvarSlet