Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

mandag den 24. januar 2011

Så blev der tid...

Jeps - blomsterquinden er tilbage - nu blev der tid til bloggen igen.
Jeg vil gerne starte med at sige mange tak til alle dem, som kom med gode foreslag angående min haveplan. De er blevet skrevet ned og gemt og endnu en bog er kommet på min meeeget lange ønskeliste. Tak tak.

Men hvad har jeg så lavet den sidste stykke tid???

Jo - stue nr to er blevet færdig - så tiden er gået med at flytte og pakke ud og indrette. Og hvor har jeg nydt det. Det har været som at pakke sit liv ud igen. I to år har mange af vores ting været pakket væk i flyttekasser - forrige weekend kunne det hele se dagens lys igen. Og sikke en glæde. Nye møbler er også kommet til bl.a. en meeeeget/enorm/mega/ufattelig tung vitrineskab. Men hvorfor anskaffe sig sådan et tungt monster? - jamen den så så let og fin ud på ilvas hjemmeside - så vi var ganske uvidende om, hvor tung sådant et møbel er. Nu står den fint inde i stuen og der vil den stå.....for altid. Faktum.

Og nu får I en kronologisk gennemgang af stuens udvikling fra vi flyttede ind til nu:

Sådan så stue nr. 2 ud i begyndelsen af 2010

Sådan så stue nr 2 i juli 2010.....rustikt

Og sådan så stue nr 2 også ud i juli 2010 -
efter at Kenneth havde revet en del af pudsloftet ned....
stuen mindede lidt om noget, man havde set fra en krigsfilm....


 Sådan ser udestuen ud nu (vores nuværende soveværelse/bibliotek)

Sådan ser stue nr 2 ud...nu (vi er ikke helt færdig med at indrette)

Så foruden at pakke ud og indrette har vi brugt denne weekend på at besøge Kenneths forældre i Horsens. Det var rigtig hyggeligt. Vi tog på sightseeing i Vejle-egnen. Først kørte vi til den lille by Bindeballe, som har den hyggeligeste lille købmandsgaard (og museum), som hedder.....gæt engang....Bindeballe Købmandsgaard. Bestemt et besøg værd.

Derefter kørte vi til Ravning - for at se Ravningbroen - en vikingebro formodentlig bygget under Harald Blåtands regeringstid. Ikke at man kunne se selve broen - resterne af den er bevaret under en stor jordvold.


Ravningbro...eller det vil sige...jordvolden,
hvorunder resterne af Ravning-bro er..

Og efter Ravningbro kørte vi videre til Vingsted Jernaldermiljø - meget hyggeligt sted....men som arkæolog må jeg (og Kenneth) liiige gøre opmærksom på, at flere af de huse de havde bygget, ikke helt svarer til de fund, man gør på udgravningerne....så ved I det....nemlig....

Tadaa....

Som sagt var det en rigtig hyggelig weekend. Og jeg kan kun anbefale andre til at køre ud i det danske land og se nogle af de mange kulturhistoriske seværdigheder der er - lær lidt om landets historie og samtidig få en masse frisk luft og en hyggelig dag sammen med dem man holder af.

Nå, aftenmaden skal i hus....og laves...

Må du have en dejlig aften




1 kommentar:

  1. Ihh, har i været i Bindeballe!! Som barn red jeg mange ture dertil på hesteryg, er vokset op ganske tæt derpå. Vi var på lejrtur i vingsted...husker brændenældesuppen og vandgrøden som var det igår! Hmm ;)

    Hyggeligt at finde din blog, jeg hopper på som fast læser.
    Kik forbi hos mig, måske kunne een af mine giveaways friste?
    Hej fra Rikke

    SvarSlet