Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 28. januar 2011

Efterlysning...

Nu har jeg brugt dage og mange timer på at finde noget så banalt som nye kaffe/te-krus......men er det lykkes - NIX.

For ved I hvorfor - alle butikker sælger det samme......aaarrrghhh....

Jeg leder efter nogle semi-store krus, som kan bruges både til kaffe og te. Helst lavet i keramik. OG rent farvemæssigt må de godt være jordfarvede eller beige. Og så skal det ikke koste en formue - det er jo krus/kopper.....ikke sjældne antikvariske fund fra de eksotiske lande....

Bare ikke mere Greengate, Ib Laurensen og hvad de nu hedder allesammen, som alle indretning- og brugskunstforhandlere sælger. Ikke flere prikker, fugle eller pastelfarver - jeg orker det ikke.

Jeg siger ikke dette for at fornærme alle dem, som er glade for Greengate etc. - jeg synes ikke det er grimt, men jeg er blot frustreret over, at det åbenbart ikke er muligt at købe noget, der er knap så....ja undskyld udtrykket.....tøset.

Jeg har besøgt utallige hjemmesider af diverse keramiker(er?), men er chokeret over de urimelige høje priser....eller urimelige er de vel ikke - de skal jo leve af deres arbejde....men for mig er det alt for dyrt at give 150 kr og derover for et latterligt krus.....suk.

Så er der nogen derude, som kan hjælpe mig - med et godt link eller navnet på en fantastisk butik (gerne i det jyske)?

Og endnu engang - jeg har ikke noget imod fugle, pastelfarver eller prikker for den sags skyld.....bare ikke på min tekop.

Må du have en dejlig dag fuld af solskin og varme


3 kommentarer:

  1. Hej
    Har du tænkt på selv at designe dit ønskekrus og så selv lave dekorationen. Der findes så mange teknikker til dekoration hos hobbyforretningerne og de hvide krus til dekoration er ret billige.
    Nu får jeg da også selv helt lyst til at være kreativ og lave mig et par krus.
    Hilsen Berit fra Irishaven

    SvarSlet
  2. For mig lyder det om, at det du søger er hos keramikerne. Jeg var på Møn i efteråret og besøgte 4-5 stykker, og de var ikke alle dyre. Der må også være nogen tilsvarende i det jyske. Personligt er jeg til kopper eller Greengate. Jeg har et indlæg om det på min blog http://annasplads.dk/tag/tekopper/. Fortsat god jagt ;-)

    SvarSlet
  3. Hej
    Har du prøvet inden for Coop kæden, de plejer at have ensfarvede krus:) Anne Gine

    SvarSlet