Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 3. oktober 2010

Søndage...nu med overvejelser

Hvor meget har man egentlig brug for - sådan rent materielt - på tre dage??
Jeg spørger, idet jeg er ved at pakke - jeg skal nemlig på tre dages kursus i Kbh - le grande city (engelsk/fransk/frøkenlavendelsk). Jeg og en kollega flyver derover i morgen...meget tidligt om morgen...som i omg-I-cant-believe-I'm-awake-tidligt.

Man må have 8 kg håndbagage med - men hvor meget er 8 kg, og er det at overpakke, hvis man har over 8 kg tøj og stads med? Hvor mange bukser, plejeprodukter mm og trøjer skal man mon tage med?? Et eller andet sted, synes jeg måske, at hvis man ikke kan klare sig med et par busker, to trøjer og 3xundertøj - så bruger man for meget tøj - der hvor det bliver drilsk er antallet af de toiletsager, man gerne vil have med.

For i himlen, hvor er det blevet besværligt at pakke sine toiletsager. Så må det ikke indeholde mere en 100ml pr. genstand, og så skal det hele pakkes ned i en gennemsigtig plastikpose, som kan lukkes og åbnes. Hvad skal det gøre godt for???!!! Sikkerhed??? Er det mere sikkert at pakke 10x100ml flasker/dåser ned i en gennemsigtig plastikpose, som kan åbnes og lukkes??? Hvis man er så bange for, hvad folk kan gemme i disse beholdere - burde man så ikke bare generelt have de der bombehunde, der kan snuse sig frem til alt muligt ulovligt, stående ved check-in hele tiden??? Tænk hvor praktisk det ville være. Flere jobs og børn elsker hunde (eller de fleste børn elsker hunde) og kunne derved få en (forhåbentlig) positiv oplevelse i mødet med ordensmagten. Ja ja - lufter bare lige en tanke eller to. Selvfølge er der mening med galskabet og alle disse regler....men de har ikke gjort det nemmere at rejse - heller ikke indenrigs.

Nå, men jeg burde komme videre med at pakke. Kenneth er i gang med at spartle væggene inde i stuen. Og han kommer ikke til at lide nogen nød de få dage jeg er væk. Der er mad i fryseren og så kan han helt uden problemer få lov til at se liiige det han vil i tv om aftenen :o) 

God og blæsende søndag til alle

Der er forresten kommet to nye grise til samlingen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar