Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

søndag den 24. oktober 2010

AArrghhh...

Jeg kan selv på en høj hellig regnvejrs-søndag sidde og blive vred....vred over....ja mange ting.
Som nok de fleste ved, er jeg i skrivende stund arbejdsløs, men i tilskudsjob på et museum, hvor jeg er rigtig glad for at være. Jeg ved også, at der ikke er nogen mulighed for at få et arbejde på det museum, pga. økonomi mm. Til gengæld får jeg al den erfaring jeg mangler vedr. fomidling og udstilling. Lige nu arbejder jeg med det jeg allerhelst vil. Det er fedt og jeg er glad for at få al den erfaring.

Men hvad hjælper det, når man ansøgning efter ansøgning bliver ved man at blive afvist, fordi man ikke har erfaring nok, den helt rigtige uddannelse eller fordi der står 20 personer foran dig, der bare kan lidt mere, har skrevet en bog, ved lidt mere eller kende lidt flere i branchen. AARGGHHH!!!!! Det er så f..... frustrende!!!!

Og så skal man til alle disse - ja undskyld mit sprog - lorte a-kassemøder - hvor man gang på gang for af vide, at man ligeså godt kan droppe at få et arbejde indenfor for museumsbranchen - fordi stillingerne er få. "Søg andre steder hen, brug din viden og erfaring anderledes" siger de. Jamen ok - så prøver man det - og bliver stadig afvist, fordi man ikke har den rigtige uddannelse eller hvad fanden, det er de synes man mangler.

Derfor kan jeg sidde og blive rigtig vred og irriteret - ja måske endda være lidt af en bitterfisse - men det er så enormt uretfærdigt - jeg kan ikke lade med at tænke at måske er det mig, der bare ikke er god nok (selvom jeg får masser af ros for mit arbejde) - at jeg skal droppe mine drømme og ønsker og bare nøjes - få et arbejde jeg ikke bryder mig om eller brænder for, så jeg kan komme ud af a-kassesystemet. Jeg orker næsten ikke mere. Hvornår bliver det min tur til at lykkes???

Suk. Så blev der lige hældt en masse galde ud på bloggen - tror jeg går ud og laver en kop te og ser om jeg kan finde mit positive jeg igen.

Hvad mon tog livet af dette stakkels dyr - utallige a-kassemøder???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar