Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 24. september 2010

Sådan - Frøken Lavendel to the rescue

Så blev kameraet endelig ladet op. Og nye billeder er blevet taget.
Men før jeg tog mit kamera med mig, gik jeg en lille runde i haven. Igår havde jeg nemlig gravet et hul til vores æbletræ - hullet skal fyldes op med en masse ler, idet vi har en meget sandet undergrund - og som arkæolog, ved jeg jo godt, at det er en rigtig god ide dagligt at tjekke de huller, man graver, da dyr falder ned i dem. Så jeg havde for en sikkerheds skyld taget skovlen med.

Her har vi hullet

Og hvad fandt jeg - ham/hende her:

Vores lille pindsvin i køkkenhaven

Billedet af pindsvinet er ikke fra idag, men for et par uger siden. Han/hun var faldet ned i hullet i løbet af natten - lille stakkel.
Og da jeg nu er en dyreven (undtagen edderkopper, myg og ulækre insekter) løftede jeg den op med skovlen og bar den hele vejen hen til vores læhegn, hvor der er masser af blade og græs, den kan gemme sig under. Så skyndte jeg mig i stuen for at hente mit kamera, men efter kun 2 minuter var den væk - en lille ræser må man sige.

Ellers sker der ikke så meget herude på landet - undtagen en lille træls sag, som vi først får mere besked om i næste uge - så den lader vi lige ligge.

Køkkenhaven har det godt, der er kommet træpiller - så er varmen i hus, og Kenneth er godt i gang med stue nr. 2.

Køkkenhaven


Krydderurte højbedet, som Kenneth byggede til mig i fødselsdagsgave - nu skal den bare graves ned


Træpiller til pillefyret - hvis I skulle være i tvivl


Og dette er den anden stue - næsten færdig...næsten


Min nyeste bog - eeelsker den

Nå, men nu vil jeg holde weekend - jeg kigger måske ind igen - med flere billeder :-)

God weekend til alle - stort kram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar