Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

tirsdag den 14. september 2010

Rengørring...

Nogle af mine venner vil nok mene, at jeg lider en smule af rengørringsvanvid - jeg deler ikke denne mening. Jovist foretrækker jeg at sidde i et rum, hvor der ikke ligger tommetykke lag af støv, vasketøj eller hvor der står et bord fyldt med gamle tallerkener - men sådan tror jeg de fleste har det (undtagen teenagere og unge folk, der er flyttet på kollegie). Jeg synes det er dejligt at kunne slappe af i et rum, som er rent.
Det var måske derfor ikke det mest indlysende, at Kenneth og jeg købte hus og gik i gang med at totalrenovere det. Det var skam heller ikke meningen, at huset skulle totalrenoveres - men sådan blev det - på godt og ondt. For i guder hvor det sviner!!!

Støv, støv og mere støv. Den eneste trøst er, at for hvert rum, der bliver renoveret, jo mindre støv vil der komme. Og jeg er så glad, når et nyt rum står færdigt og indflytningsklart. Det er som en kæmpegave - et hvidt lærred, hvor man kan begynde at indrette sig påny - og realisere sine indretningsdrømme - nyde resultatetet af alle sine anstrengelser.

I mellemtiden - indtil de forskellige rum står færdige, skal der jo stadig gøres rent - og idag har jeg vasket vinduer!!! For første gang - ever!! Det kan måske virke lidt mærkeligt, at man som 29-årig ikke har vasket vinduer før - men jeg har aldrig været husejer før...sååå - can you blame me? Selve vinduepudsningen gik fint - men jeg kunne nu sagtens overtales til at hyre en vinduespudser - for hvis jeg skal være helt ærlig, så arbejder de hurtigere og gør helt sikkert et bedre arbejde end mig - og så skulle det ikke engang være så dyrt. Jeg må hellere undersøge det.

Der skal i hvert ikke gå så lang tid imellem vinduepudsningen - døde fluer og fuglelort er en total nitte at glo på, når man vil nyde den ellers smukke udsigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar