Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

fredag den 2. april 2010

Med påsken kommer påskeæg....og havearbejde m.m.

Jeg nyder påsken. Jeg sover længe, spiser morgenmad i sengen og nyder ikke at skulle suse rundt. Vejret er dog ikke det bedste, hvilket også har betydet, at alt det havearbejde, jeg havde planlagt har stået lidt på standby. Jeg har fået fjernet en masse blade og har idag været igang med at rydde op i alt vores byggerod udenfor. Lige nu ligger der én kæmpe bunke skrammel foran huset - mine forældre kommer forbi i morgen med deres trailer, og så er det planen, at det hele bliver kørt væk på lossepladsen. Det er til flere ture, så nu må vi se, om vi kan nå det hele på lørdag, ellers må også vi køre både søndag og mandag. Bare det kommer væk. Gider ikke se på det mere. Det skal væk. Nu!!!
Når vejret har været helt umuligt, har jeg hygget mig indendørs - jeg har lavet påskeæg - i filt. Jeg har fået lavet de første 8 og regner med at lave mindst 16 endnu. Jeg elsker at filte. Der er noget utroligt afslappende ved det. Og så kræver det hverken specielle pinde, særligt garn eller nogen øvelse. Man går bare igang med filtenål og skumpude - og vupti, så har du sjove fluesvampe, hjerter eller i dette tilfælde påskeæg. Jeg har store planer om at lave blomster, humlebier og meget mere, så jeg har pynt til alle årstider og helligdage. Det er bare med at kommer igang.

Farvet filt

Starten på et æg

De første upyntede æg

Spiral

De første færdige påskeæg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar