Frøken Lavendel

Frøken Lavendel

torsdag den 25. februar 2010

Endnu en tur ind til byen...

Idag skulle jeg atter en lille tur ind til byen. Denne gang drejede det sig om en samtale vedr. et løntilskudsjob/jobaktivering. Selvom jeg kun har været uden arbejde i 2 måneder, er det et krav fra jobformidlingen, at man min. skal i 4 ugers erhvervspraktik eller i jobaktivering før der er gået 3 måneder - når man er under 30 år. Jeg har længe tænkt på at komme i aktivering dette x sted, da jeg kunne komme til at lære meget mere omkring museumsdriften. Og jeg fik en plads!!! Skal starte allerede i næste månede. Er faktisk ret spændt. Det er år siden jeg har været til samtale hos....ja sådan generelt. Det har jo indtil for et år siden altid været mig, der blev ringet op og tilbudt arbejde...ikke omvendt. Så jeg var nervøs - vidste ikke rigtig hvad der forventedes af mig, og om de kunne bruge mig og mine evner. Skidt eller godt - så fik jeg lov til at komme i jobaktivering hos dem. Det bliver spændende, men også meget travlt - skønt!!!
Nå, men efter mødet, på vej ned til bussen, gik jeg igen en lille omvej - og fandt flere fantastiske steder i Viborgs baggårde. Blandt andet fandt jeg et smukt, gammelt træ, som bare stod helt for sig selv omgivet af gamle huse. Tror helt bestemt jeg skal forbi denne lille baggård igen når bladene springer ud. Det er sikkert et helt fantastisk syn der venter. Kom nu forår....

Et af de gamle, charmerende huse man kan finde rundt omkring i det indre af Viborg


Det gamle, flotte træ, som stod helt alene i en baggård

Ingen kommentarer:

Send en kommentar